در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ایالت‌های باقیمانده نتواند از رقبای هم‌حزب خود پیشی بگیرد، از ادامه پیشروی باز خواهد ماند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سی‌ان‌بی‌سی در مطلبی نوشت: آیا احتمال توقف ترامپ وجود دارد؟ بله این احتمال همچنان پابرجاست و بستگی زیادی به نحوه برخورد جمهوریخواهان با ترامپ در گردهمایی ماه ژوئیه (31 روز منتهی به 11 مرداد) این حزب دارد.

از نظر رقابت‌های درون حزبی، انتخابات مقدماتی 15 مارس (25 اسفند) در فلوریدا نیز می‌تواند نقش مهمی در متوقف ساختن ترامپ ایفا کند. اگر ترامپ در این ایالت نتواند «مارکو روبیو» را پشت سر بگذارد، ممکن است در اوهایو نیز بازی را به «جان کیسک،» فرماندار این ایالت، واگذار کند. در ادامه نیز هر چه از ایالت‌های جنوبی خارج می‌شویم و به سمت ایالت‌های غربی و شمال شرقی حرکت می‌کنیم، امکان شکست او بیشتر می‌شود.

به باور نگارنده این مطلب، البته ترامپ تاکنون نشان داده است می‌تواند در هر ایالتی پیروز شود؛ همانطور که نتایج انتخابات مقدماتی ماساچوست این مسئله را ثابت کرد. اما از این پس او باید پاسخگوی انتقادات در خصوص سوابق شغلی و همچنین مواضعش در قبال مسائلی مانند سقط جنین و حقوق مرتبط با استفاده از اسلحه باشد. احتمال زیادی وجود دارد که در 10 روز آینده و تنها در فلوریدا 10 میلیون دلار صرف تبلیغات منفی علیه او شود.

جمهوریخواهان باید برای شکست ترامپ آرای مردم را جلب یک نامزد کنند و مانع توزیع آن‌ها میان چندین نفر شوند. این اتفاق تا زمان برگزاری گردهمایی آن‌ها در ماه ژوئیه محقق نخواهد شد. بسیاری معتقدند جمهوریخواهان باید برای این منظور، نامزدی را معرفی کنند که تاکنون در رقابت‌ها حضور نداشته است. « پال رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، و «میت رامنی،» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2012، بهترین گزینه‌های موجود هستند.

طرفداران جنبش «ترامپ هرگز» معتقدند به دلیل مواضع تند او علیه سیاهپوستان، اسپانیایی زبانان آمریکا و زنان و در نتیجه از دست دادن آرای آن‌ها، او نمی‌تواند نامزد منتخب دموکرات‌ها را که به احتمال زیاد «هیلاری کلینتون» خواهد بود شکست دهد. 

در پایان این مطلب آمده است: بنابراین گرچه در حال حاضر ترامپ نامزد پیشرو حزب جمهوریخواه آمریکا محسوب می‌شود، شکست او در انتخابات مقدماتی ایالت‌های بزرگ به راحتی می‌تواند موقعیت وی را متزلزل کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار