همزمان با نخستین روز از هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری زنگ انفال و طبیعت در مدارس اردبیل نواخته شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ زنگ انفال و طبیعت به صورت نمادین با حضور مسئولان استانی در مدرسه آیت‌الله مروج به صدا درآمد تا نسل آینده بیشتر با مفاهیم و مبانی صیانت از طبیعت، محیط‌زیست و مولفه‌های سالم زیستن و حفظ و حراست از موهبت‌های الهی آشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم گفت: یکی از تهدیدهای اصلی امروز جامعه بشری تهدید به تخریب طبیعت، کمبود منابع آب و همچنین غفلت و بی‌توجهی از سرسبزی محیط پیرامونی است که واقعا آسیب‌ها و دغدغه‌ها را چندین برابر کرده است.

صابر سپهری با بیان اینکه ما در محیط‌های آموزشی تلاش می‌کنیم تا فضای سبز مناسب با محیط مدرسه را اجرایی و عملیاتی کنیم، افزود: تا جایی که امکان دارد در محیط مدرسه نهال‌کاری و کاشت درختچه‌های تزئینی مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید فضاهای مدرسه آراسته به این مواهب خدادادی شود تا نسل آینده اهمیت موضوع صیانت از محیط‌زیست و طبیعت را مورد توجه قرار دهند، یادآؤر شد: تا زمانی که همه پای کار نیایند و نتوانند مشکلات جامعه را از این بابت حل و فصل کنند قطعا دغدغه‌ها و نگرانی‌ها چندین برابر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: نسل آینده این کشور باید اهمیت موضوع درخت و درخت‌کاری و حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست را به خوبی درک کنند و بدانند که از این موهبت الهی باید به بهترین شکل استفاده شود.

سپهری با اشاره به نواخته شدن زنگ انفال و طبیعت در مدارس با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: این حرکت زمینه‌ای را فراهم کرده تا تلنگری برای نسل امروز و آینده باشد تا بیشتر به اهمیت موضوع کاشت درخت فکر کرده و در سطح استان به ازای هر فرد ساکن در این استان نهالی کاشته شده و زمینه توسعه این فرهنگ فراهم آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.