رییس پارک علم و فناوری سمنان از ثبت 139 اختراع توسط شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری سمنان با تأییدیه سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی خبر داد.

سیف الله سعدالدین رییس پارک علم و فناوری سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: 2010 واحد فناوری در زمینه‌های مختلف الکترونیک مکاترونیک، ماشین ابزار، نانو فناوری، فناوری اطلاعات در این پارک مستقر هستند که 17 شرکت مجوز دانش‌بنیان را کسب کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون 139 اختراع از سوی شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان صورت گرفته است که برخی از آنها تأییدیه علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران را اخذ کرده‌اند و تاکنون 16 اختراع نیز به نام پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

سعدالدینی بیان کرد: این پارک علمی در سال 1386 مجوز تأسیس خود را دریافت کرده است و در سال 1387 مستقر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که پارک علم و فناوری سمنان از واحدهای فناوری مستقر در این پارک چه حمایت‌هایی را به عمل آورده است، عنوان کرد: از جمله حمایت‌های پارک علم و فناوری سمنان از واحدهای فناور مستقر در این پارک می‌توان به کمک به اخذ تسهیلات، ارائه خدمات ثبت مالکیت فکری، ارائه مشاوره تخصصی، استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی اشاره کرد.

رییس پارک علم و فناوری سمنان تصریح کرد: پارک‌های علم و فناوری حلقه‌ی واسط زنجیره علم تا عمل هستند و رشد این مراکز می‌تواند باعث اجرایی شدن و تجاری شدن ایده‌های علمی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار