رئیس پلیس فتا استان نسبت به برخی كلاهبرداری‌های اینترنتی به كاربران اینترنت هشدار داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: مدتی است كه افرادی با هویت جعلی از طرف بانك‌ها و موسسات معتبر خارجی به تعدادی از كاربران شبكه اینترنت جهت برنده شدن در مسابقه یا قرعه‌كشی و یا استخدام در شركت‌ها و موسسات خارجی نامه الكترونیكی ارسال می‌كنند.

وی ادامه داد: این افراد سودجو در صورتی كه كاربر اغفال شود و مشخصات یا مداركی را ارسال كند در مراحل بعدی جهت بررسی مدارك، صدور ویزا، اقامت و همچنین گذراندن مراحل اداری و استعلامات حقوقی و اخذ تایید یه مراجع بین‌المللی، وجوهی را از كاربر قربانی طلب می‌كنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار كرد: اگر كاربر مبالغ هر مرحله را به بانك خارجی اعلام شده پرداخت كند در مراحل بعدی نیز هزینه بالاتری را از وی درخواست می‌كنند و این فرآیند تا جایی پیش می‌رود كه مبالغ زیادی از كاربر قربانی اخاذی می‌شود.

سرهنگ حسینی افزود: پس از پیگیری مال باخته به منظور روشن شدن وضعیت خود، ‌كلاهبرداران با بهانه‌های مختلف طفره می‌روند و یا ارتباط ایمیلی خود را قطع می‌كنند.

وی به كلیه كاربران اینترنت هشدار داد: اگر نامه‌های الكترونیكی تحت عنوان برنده شدن جایزه، استخدام و غیره را دریافت كردند كه در متن آن نامه‌ها به هر یك از انحاء هزینه‌هایی را درخواست كرده‌اند حتما هویت فرستنده را از طریق نمایندگی‌های معتبر خارجی بررسی كنند و در دام كلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.