معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: گزارش ها بیانگر وضعیت مطلوب فعلی آبهای استان گزارش شده اما برای حفاظت بیشتر از کیفیت آبهای موجود، اجرای مطالعات زیست محیطی در این زمینه در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ارومیه ؛ علیرضا رادفر در نشست آلاینده های نقطه ای در ارومیه افزود: همکاری محیط زیست، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای و بخش بهداشت استان در مطالعات انجام شده مهم و تسریع کننده است.

وی اظهار کرد: باید آلاینده های آب و نیز مشکلات موجود در این زمینه به خصوص در مسیر رودخانه ها و سدها به دقت بررسی، مطالعه و آسیب شناسی شود.

رادفر اظهار کرد: ضروری است تا برنامه ریزی های لازم کوتاه مدت و بلند مدت در این زمینه انجام شده و یک کار علمی و کارشناسی شده اجرا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سلامت مردم دارای اهمیت خاصی است، گفت: آب آشامیدنی ارومیه از رودخانه شهرچایی و آب پشت سد تامین می شود که آبی سالم است و باید برای حفظ این شرایط تمام کارهای لازم انجام شود.

وی بیان کرد: اولویت بندی نیازهای مطالعاتی حوضه آبریز شهر چای ارومیه برای پیشگیری از آلودگی آب این رودخانه ضروریست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: رودخانه شهر چایی از نظر استراتژیک دارای اهمیت خاصی بوده و در تلطیف هوای شهر ارومیه دارای نقش مهمی است.

پرویز آراسته بیان کرد: در مسیر این رودخانه به خصوص در روستای بند گسترش واحدهای تجاری بدون مجوز موجب شده تا فاضلابها و زباله ها در آینده ای نه چندان دور موجب آلودگی این رودخانه در برخی بخش ها شود.

وی افزود: روستاهای بسیاری در مسیر این رودخانه وجود دارد که در بعضی نقاط از حریم آن، تخلیه نخاله های ساختمانی موجب شده تا مسیر این رودخانه تنگ شود و برخی روستاییان نیز اقدام به درختکاری در حریم رودخانه کرده اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.