مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی از نیاز به ساخت هشت هزار و 364 کلاس درس برای جبران کسری کلاس در کلانشهر مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی از نیاز به ساخت 8 هزار کلاس کلاس برای جبران کسری و تبدیل مدارس دو نوبته به یک نوبته خبر داد و افزود: هم اینک 12 هزار و 652 کلاس درس برای 502 هزار و 601 دانش آموز در سطح کلانشهر مشهد، دایر است.
سید هدایت الله هاشمی نسب گفت: از زمان آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون 592 پروژه آموزشی با تعداد سه هزار و383 کلاس درس و زیربنای 422 هزار و 746 مترمربع در سطح این استان تاسیس شده است.
وی از تحصیل 50 درصد دانش آموزان استان در مشهد خبر داد و تصریح کرد: حدود 60 درصد اعتبارات و پروژه های در حال اجرای خراسان رضوی در مشهد قرار دارد و با این وجود 74 درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مناطق شهری و 26 درصد آنان در مناطق روستایی استان مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی افزود: ناحیه یک آموزش و پرورش مشهد با میانگین 30 دانش آموز در هر کلاس و منطقه سرولایت با میانگین 13.2 دانش آموز در هر کلاس به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم دانش آموزی را در این استان دارند.
وی گفت: تراکم دانش آموزان در حاشیه شهر از جمله نواحی یک و هفت آموزش و پرورش مشهد و تبادکان بسیار زیاد است.

انتهای پیام//

برچسب ها: کمبود ، کلاس ، درس ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار