مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۴۵۲ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل فعال هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ نادر سقاء در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار داشت: مسجد در صدر اسلام و در طول تاریخ انقلاب اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است و مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند که دشمنان اسلام در صدد تخریب جایگاه مساجد هستند.

وی گفت: دشمنان نظام و اسلام با تهاجم فرهنگی و تبلیغات ضد دینی سعی در تضعیف جایگاه مساجد در میان مردم را دارند که مسئولان امر باید به این موضوع توجه داشته و ظرفیت دینی، الهی، فرهنگی و اجتماعی مساجد را در سراسر کشور بیشتر از قبل افزایش دهند که این کار نیازمند یک همت اساسی است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: 18 اسفندماه سالروز تأسیس دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در سال 71 به انجام رسید و امروز شاهد این موضوع هستیم که حدود 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می‌کنند که در استان اردبیل نیز 452 کانون در مساجد سطح استان فعال است.

سقاء تصریح کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل فعالیت مناسبی داشتند و در حال حاضر نیز 137 کتابخانه مسجد، 21 کانون تخصصی در زمینه‌های مختلف، 31 خانه نور، 9 خانه دیجیتال و 63 هسته پژوهشی در قالب کانون‌های مساجد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس کانون‌های مساجد فردا مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود که در این مراسم از 120 نفر از فعالان حوزه کانون‌های مساجد استان اردبیل تجلیل به عمل می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.