دومین همایش ملی مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات در دانشگاه پیام نور نجف آباد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نورکشور در این همایش گفت: ما به دنبال تکمیل رسالت خود در امور فناوری هستیم و با توجه به اینکه این امور ویژه است و مشتریان ما دانشجویان هستند باید تلاش کنیم تا این قشر در اسرع وقت جدید ترین دستاوردها را یاد بگیرند.

جعفر تنها ادامه داد: در کشور ما فناوری را به خاطر زیبایی انتخاب میکنند و متاسفانه به کلمه IT دقت نمی کنند در حالیکه رسالت اصلی فناوری صرفه جویی در وقت، هزینه و امکانات دیگر است.

وی اظهار داشت: تعداد مراکز پیام نور در کشور حدود 540 واحد و بالغ بر 600 هزار دانشجو در سراسر کشور است که پیوند دادن این واحدها با IT کار بسیار سختی است که اگر سیستم IT پایه و برنامه دقیق نداشته باشد مشکل است.

تنها از راه اندازی شبکه اینترنت دانشگاه پیام نور خبرداد و گفت: تا به حال 20 درصد اینترانت یا شبکه ملی پیام نور انجام شده که با این کار مراکز و واحدهایمان را جامعیت می بخشیم .

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نورکشور همچنین افزود: نرم افزار راهیان نور یکی از کارهای خوبی است که در زمینه طراحی نرم افزار انجام داده ایم.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان هم گفت: باید تلاش شود که دانشجویان پیام نور در زمینه IT به رشد و کارآیی لازم برسند تا بتوانند به راحتی جذب بازار کار شده و نیازمند شغل دولتی نباشند.

مهدی یوسفی اظهار داشت: دانشگاه پیام نور نجف آباد با ارتقای سطح فناوری و اطلاعات از موقعیت خوبی برخوردار است.

ریئس دانشگاه پیام نور نجف آباد هم اظهار داشت: برگزاری شش کارگاه آموزشی، علمی و پژوهشی در ارتباط با دانشگاه ، صنعت و نمایشگاههای جانبی دانش بنیان در راستای کار آفرینی از توانمندی ها و دستاوردهای دانشجویان این دانشگاه از جمله ویژگیهای این همایش است.

سید سعید آیت ادامه داد: این همایش در محور های نرم افزار و علوم کامپیوتر، سخت افزار و شبکه، فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برگزار شد.

وی افزود: تعداد 200 مقاله به دبیر خانه همایش رسید که 70 مقاله پذیرش و به صورت سخنرانی و پوستر در همایش ارائه شد.

هم اکنون در استان اصفهان 43 مرکز پیام نور وجود دارد که بیش از 65 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال تحصیل هستند.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار