فروش سینمای چین برای نخستین بار از آمریکای شمالی پیشی گرفت و در این میان یک فلم بیشتر از بقیه خوش ‌درخشید.

فروش ۵۰۰ میلیون دلاری «پری دریایی»
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، فیلم «پری دریایی» استیون‌چو به اولین فیلمی تبدیل شد که توانسته بیش از نیم میلیارد دلار در باکس‌آفیس چین فروش کند.

این فیلم روز شنبه 8.18 میلیون دلار فروخت و در 27 روز به فروش 502.9 میلیون دلار دست پیدا کرد. «پری دریایی» از روز نهم فروری و مصادف با سال نوی چین اکران خود را آغاز کرده بود. این در حالی است که سازمان خبری رسمی شین‌هوآ چند روز پیش گزارش داد درآمد کل باکس‌آفیس چین در ماه فبروری 1.05 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با 810 میلیون دلار آمریکای شمالی، برای نخستین بار موفق به عبور از فروش هالیوود شده است.

بالاترین فروش باکس‌آفیس چین سال گذشته و با فیلم انیمیشن و لایو‌اکشن «شکار هیولا» از راه رسیده بود که توانست 382 میلیون دلار فروش کند. این فیلم که حدود دو ماه در سینماهای چین روی پرده به نمایش در‌آمد، توانست با فاصله کمی بالاتر از «سریع و خشمگین7» قرار بگیرد چون آن موقع «دوره خاموشی» سینمای چین بود که فلم‌های وارداتی اجازه اکران نداشتند.

با استناد به بیانیه‌ای از سوی چاینا فیلم گروپ، هفته گذشته فیلم «پری دریایی» اجازه پخش در سینماهای چین را به مدت سه ماه دیگر دریافت کرد. این تداوم اکران سه ماهه به «پری دریایی» اجازه می‌دهد تا تعطیلات ماه می، که یک نقطه اوج دیگر برای سینماروها است و تعداد تکت های فروخته شده افزایش می‌یابد، روی پرده برود. با این کار همچنین این اطمینان حاصل می‌شود که رکورد باکس‌آفیسی این فلم تا مدت‌ها شکسته نخواهد شد.  موفقیت بی‌سابقه «پری دریایی» و سه فلم دیگر که نزدیک سال نوی چین اکران شدند، یعنی «میمون پادشاه 2» با 182 میلیون دالر فروش بعد از 27 روز، «مردی از ماکائو 3» با 170 میلیون دالر فروش بعد از 27 روز و «کونگ‌فو پاندا 3» با 150 میلیون دالر فروش بعد از 37 روز، باعث شد تا ماه فبروری برای باکس‌آفیس چین رکوردشکن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.