رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد از ثبت 2 هزار و 662 مورد واقعه ازدواج و رشد سه درصدی آن در بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  علی‌نقی عباسی با اشاره به اهمیت ثبت به موقع وقایع چهارگانه اظهار کرد: آمار و اطلاعات صحیح و دقیق منشاء برنامه‌ریزی دقیق بوده لذا باید اهمیت ثبت به موقع وقایع اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.
 
رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد بر ضرورت ثبت به موقع وقایع حیاتی تاکید کرد و گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی، خانه‌های بهداشت، دهیاری‌ها و بیمارستان‌ها مکلف به همکاری در ثبت به موقع وقایع حیاتی هستند.
 
عباسی با اشاره به اهمیت و نقش ثبت‌احوال در ارائه آمارهای حیاتی همکاری دیگر دستگاه‌ها امری مهم و ضروری است، تصریح کرد: ثبت وقایع حیاتی از اهمیت خاصی برخوردار است از این‌رو می‌طلبد خانواده‌ها همکاری و تعامل لازم با ماموران ثبت‌احوال در ثبت به موقع و سریع داشته باشند.رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق بویراحمد در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته آن اشاره کرد و گفت: پنج هزار و 197 مورد ولادت در سال 93 به ثبت رسیده که در سال جاری پنج هزار و 313 مورد واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/2 دهم درصد رشد داشتیم.
 
این مسئول در ادامه تعداد واقعه وفات در سال 93 را 749 مورد و در سال جاری 835 مورد عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان آمار وفات در سال گذشته به نسبت مدت مشابه آن در سال جاری 11/5 درصد افزایش واقعه وفات را در بویراحمد شاهد بودیم.
 
وی میزان واقعه ازدواج به ثبت رسیده در سال گذشته بویراحمد را دو هزار و 579 مورد عنوان کرد و گفت: در سال جاری دو هزار و 662 مورد واقعه ازدواج در بویراحمد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 3.2 درصدی داشتیم.
 
این مسئول افزود: میانگین سن ازدواج در بین مردان 28 سال و در بین زنان 24 سال است.
 
عباسی در ادامه به سرجمع ولادت‌های سال جاری بویراحمد در 9 ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: دو هزار و 950 مورد از ولادت‌های به ثبت رسیده در مناطق شهری بوده که از این تعداد هزار و 527 مورد آن مرد و هزار و 423 مورد آن زنان بودند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: دو هزار و 363 مورد ولادت طی 9 ماهه سال جاری در مناطق روستایی بویراحمد به ثبت رسیده که از این تعداد هزار و 219 مورد آن مرد و هزار و 114 مورد دیگر مربوط به زنان است.
 
رئیس اداره ثبت‌احوال بویراحمد در پایان به بیشترین فراوانی نام در 9 ماهه سال جاری در شهرستان بویراحمد پرداخت و گفت: بیشترین فراوانی نام پسر امیرعلی، محمد، امیرحسین، امیرعباس، رضا، حسین و ابوالفضل و در بین دختران فاطمه، زهرا، یسنا، فاطیما، باران، آوا، نازنین زهرا بیشترین فراوانی را به خود اختصاص دادند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.