قم؛

برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا در قم

مدیرکل بنیاد شهید استان قم گفت: برنامه محوری روز شهید پس از نماز مغرب و عشای روز 22 اسفندماه در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سردار سیدجواد هاشمی اظهار کرد:باتوجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت، روز شهید 22 اسفند در تقویم ملی ایران ثبت شده است.در این روز برنامه‌های مختلفی تا یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی بداریم؛ برنامه محوری روز شهید پس از نماز مغرب و عشای روز 22 اسفند ماه،با حضور یکی از شخصیت های ملی  در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد. 

وی بیان کرد: برگزاری همایش ائمه جماعات با حضور 500 تن از ائمه جمعه در روز سه شنبه در مجتمع امام خمینی(ره)، دیدار خانواده‌های شهدا با مراجع عظام تقلید در هفته جاری و برگزاری مراسم روحبخش دعای کمیل و ندبه و سمات با حضور خانواده شهدا از دیگر برنامه‌های این روز است. 
هاشمی گفت: برگزاری مراسم غبارروبی گلزارهای شهدا، انس و الفت دو هزار دانش آموز قمی با مقبره شهدا و غبارروبی  مدیران استان پس از جلسه شورای اداری از مزار شهدا برنامه های دیگر این روز را تشکیل می دهد.‎

وی بیان کرد: 22 اسفندماه باید به یک فرهنگ عمومی در کشور مبدل شود و همه جامعه باید این روز را پاس بدارند و نباید این مراسم منحصر به ادارات باشد بلکه این روز متعلق به مردم است و باید به شکل مردمی برگزار شود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: جامعه ما باید رنگ و بوی ایثار و شهادت بگیرد و برای این مساله باید یاد و خاطره شهدا برای نسهای جدید بیان شود و این یاد باید همیشه در جامعه پرتوافکن باشد تا همه ما از این نور پرفیض بهره مند شویم.

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، برگزاری ، مراسم ، روز ، بزرگداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار