با موافقت نمایندگان قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران مصوب سال 1349 اصلاح شد.

قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران اصلاح شد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز دوشنبه 17 اسفند ماه ماده 8 قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران مصوب 17 اردیبهشت ماه سال 1349 را به شرح زیر اصلاح و تصویب کردند.

ماده 8 تصریح می‌کند: که ستاد کل نیروهای مسلح، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های وابسته به آنان که ماهیت و مأموریت نظامی و امنیتی دارند از شمول مقررات این قانون مستثنی هستند و ترتیب نگهداری، حفظ اسناد ملی و امحای اوراق زائد در سازمان‌های یاد شده با اطلاع سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و با تشخیص هیئت‌های صلاحیت‌داری است که به این منظور تشکیل می‌شوند.

طرح تشکیل هیئت‌های مذبور و نحوه اجرای مفاد این ماده به موجب آیین نامه‌ای است که ظرف مدت 3 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تهیه و به تصویب فرماندهی کل قوا می‌رسد.

نمایندگان با 123 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 196 نفر حاضر در صحن با کلیات این لایحه موافقت کردند.

شایان ذکر است؛ وکلای ملت همچنین با 111 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن جزئیات آن را نیز مورد تصویب قرار دادند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار