رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تعادل دام و مرتع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد، گفت: میزان دام به مرتع در آذربایجان غربی 2.5 برابر است.

اسماعیل کریم‌زاده در گفت‌وگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛اظهار داشت: حراست از منابع طبیعی به ویژه برای دامداران و جلوگیری از چرای بی‌رویه دام در مراتع استان آذربایجان غربی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رتبه استان آذربایجان غربی در تولیدات دامی، تصریح کرد: عمدتا دام‌های آذربایجان غربی از مراتع تغذیه می‌کنند و 50 درصد گوشت قرمز تولیدی استان در صورت نبود مراتع در تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه علوفه خشک دامداری‌ها نیز از همین مراتع به دست می‌آید، اعلام کرد: سالانه 650 هزار تن علوفه خشک از مراتع آذربایجان غربی برای تغذیه دام‌ها برداشت می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت تعادل دام و مرتع، خاطرنشان کرد: تعادل دام و مرتع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چرا که در حال حاضر میزان دام موجود در مراتع آذربایجان غربی بیشتر از استاندارد است.

کریم‌زاده تعداد دام موجود در آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: میزان دام به میزان مرتع در استان آذربایجان غربی 2.5 برابر است و با تداوم این روند در آینده با مشکل در مراتع استان مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه بالا بودن تعداد دام در مراتع، خسارت غیرقابل جبرانی بر مراتع وارد می‌کند، تصریح کرد: برای این منظور باید فرهنگسازی لازم نیز انجام گیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.