شهردار تبریز گفت: با توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی و پیشرفت‌های چشمگیر در خط یک پروژه مترو، سال آینده شاهد ثمرات ارزشمندی در تحقق ناوگان حمل و‌نقل عمومی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ نجفی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: تعداد اتوبوس‌های عمومی تبریز تا پایان سال 92 در تبریز حدود 460 دستگاه بود که این تعداد، امروز به حدود 780 دستگاه رسیده است.

وی اضافه کرد: طبق معیارهای استاندارد، با رسیدن تعداد اتوبوس‌ها به 1200 دستگاه، حدود 35 درصد ترددهای عمومی کلان‌شهر تبریز با ناوگان عمومی انجام می‌شود.

شهردار تبریز افزود: در این راستا تمهیدات لازم برای دراختیار گرفتن 200 دستگاه اتوبوس در دو بخش خرید و بازسازی، با پیش پرداخت 80 میلیارد تومان انجام شده است.

وی توسعه حمل‌و‌نقل ترکیبی را گره‌گشای معضل آلودگی هوا عنوان و خاطرنشان کرد: با رسیدن این تعداد اتوبوس‌ها و همچنین استمرار پیشرفت‌های خط یک قطار شهری تبریز، در سال 95 شاهد اتفاقات بزرگی در تسهیل تردد عمومی و بهبود وضعیت آلودگی هوا خواهیم بود.

وی تاکید کرد: این اتفاقات مهم در حوزه حمل‌‌و‌نقل عمومی در حالی است که دولت مانند بسیاری از حوزه‌های مدیریت شهری، سهم خود را محقق نساخته و مساعدتی برای شهرداری نداشته است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.