رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران گفت: در حال حاضر تنها یک میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق صورت می گیرد در حالی که این بخش می تواند سالانه 25 میلیارد دلار صادرات داشته باشد.

محبی/80 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمدرضا انصاری رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران صبح امروز در نخستین همایش تقدیر از پیشکسوتان احداث و نظام فنی و اجرایی کشور با اشاره به رکود حاکم در کشور اظهار داشت: برای خروج از رکود بایستی تقاضا تحریک شود اما همواره نگرانیم که این امر با تزریق پول انجام شود.از طرفی می توانیم از فضای بیرون برای صادرات خدمات فنی و مهندسی استقفاده کنیم چرا که یک تقاضای مجانی وجود دارد که آن را هزینه نمی کنم در حالی که این امر می تواند به خروج از رکود کمک کند.

وی با اشاره به رشد 8 درصدی افزایش تولید ناخالص ملی گفت: رشد افزایش تولید ناخالص ملی هدفگذاری شده که بخشی از این امر با صادرات فنی و مهندسی قابل تحقق است و این امر محصول مشترک اهل حرفه صنعت است که با توجه به اینکه باید برای خروج از رکود و حصول رشد اقدام لازم را انجام دهیم.

انصاری در ادامه بیان داشت: روسای جمهور کشورهای از شرکت های فنی و مهندسی حمایت می کنند به طوریکه در مراسم امضای قرارداد آنها حاضر ومی شود و مهم تر از این موارد می توان به حمایتی که در داخل می کنند اشاره می کنند زیرا ریشه شرکت ها در داخل بایستی تقویت شود تا آنها بتوانند در بیرون فعالیت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان با اشاره به صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق گفت: در حال حاضر 80 درصد خدمات فنی  مهندسی به عراق صورت می گیرند و در حالی که این بخش می تواند در سال 25 میلیارد دلار صادرات داشته باشد امروزه تنها 1 میلیارد دلار صرفا به عراق صادر می شود عراقی که امروز گرفتار داعش است.

وی با اشاره به جوایز صادراتی به خدمات فنی و مهندسی گفت: در سال 81 اهدای جوایز صادراتی به خدمات فنی و مهندسی تصویب شد اما متأسفانه این امر متوقف شده است و از سویی دولت 200 میلیون دلار به صورت وام به شرکت های خدمات فنی و مهندسی تخصیص داده بود تا آنها بتوانند در پسا تحریم حضور یابند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار