مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز نظارت همه‌جانبه بر فروش ماهی قرمز عید در اردبیل انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میرآرمان واعظی افزود: در آستانه فرا رسیدن عید نوروز نظارت همه‌جانبه بر فروش ماهی قرمز در اردبیل انجام می‌شود تا آسیب‌ها و بیماری‌های ناشی از ماهی قرمز در اردبیل کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه همشهریان نیز باید در خرید ماهی قرمز دقت کافی و نکات بهداشتی را رعایت کنند، افزود: نیاز است از دست زدن به ماهی قرمز خودداری شود و در صورت تماس دست با این گونه ماهی‌ها دست‌های خود را با صابون و آب ضدعفونی کنند.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن عید نوروز استقبال مردم برای خرید ماهی قرمز برای تزئین سفره‌های عید بیشتر شده است، افزود: مردم باید با مطالعات دقیق دراین زمینه نسبت به خرید ماهی‌ها اقدام کنند تا مشکل خاصی در این راستا به وجود نیاید.

واعظی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از افراد براساس روال سنتی ماهی‌های قرمز را در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رها می‌کنند که این امر آسیب بزرگی به روخانه‌ها و محیط زیست وارد می‌کند که باید برای جلوگیری از این امر آگاهی کافی و لازم به مردم داده شود.

وی بیان کرد: شهرداری اردبیل حوضچه‌های مختص ماهی قرمز را در مناطق مختلف شهرداری اردبیل تدارک دیده است و باید همشهریان ماهی‌های قرمز خریداری شده را در این محل‌ها رهاسازی کنند تا آسیبی به منابع طبیعی وارد نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، نظارت ، فروش ، ماهی ، قرمز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.