استاندار خراسان رضوی عتبات مقدسه عراق را بستر ساز مشارکت فرهنگی میان ایران و عراق ارزیابی و نسبت به انتقال تجربیات آستان قدس رضوی به آستان علوی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار خراسان رضوی در دیدار با تولیت آستان مقدس علوی از آمادگی استان برای توسعه همکاری به منظور تامین زیر ساخت های پذیرایی از زائران در نجف اشرف خبر داد.

علیرضا رشیدیان وجود عتبات مقدسه در عراق و اشتیاق مردم کشورمان برای سفر به این کشور را مهم‌ترین ظرفیت برای گسترش بیش از پیش روابط فرهنگی میان دو کشور برشمرد و گفت: همانطور که ریاست محترم جمهوری ایران تاکید کرده است، برای افزایش سطح تعاملات دو کشور و افزایش تردد زائران به عتبات و مشهد مقدس برای اتصال خط آهن ایران به عراق از طریق خرمشهر به بصره آمادگی کامل داریم.

وی به حضور موثر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در اجرای پروژه ها در کاظمین و نجف اشاره و ابراز امیدواری کرد: افزایش همکاری میان تولیت عتبات مقدس عراق و آستان قدس رضوی زمینه‌ساز انتقال تجربیات ارزشمند این دو نهاد و بهبود خدمت‌رسانی به زائران حرم اهل بیت (ع) شود.

استاندار خراسان رضوی به تاسیس معاونت زیارت در استانداری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح مبدا تا مبدا و ساماندهی سفر در قالب کاروان های منسجم با برنامه ریزی قبلی یکی از برنامه های این معاونت برای خدمت رسانی به زائران است.

رشیدیان با بیان اینکه تحرکات گروهک های صهیونیستی و تکفیری در عراق همواره موجب نگرانی مومنان و محبان اهل بیت (ع) بوده است، تصریح کرد: علی رغم این نا امنی ها، عشق و ارادت مردم به ساحت خاندان عصمت و طهارت(ع) مانع از حضور آنان در اعتاب مقدس نشده و شاهد این مدعی حضور میلیونی عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در اربعین در کربلای معلی بود.

وی تاکید کرد: دولت عراق در سایه مرجعیت دینی و همراهی مردم به موفقیت های خوبی در مبارزه با داعش دست یافته است که امیدواریم به زودی شاهد استقرار امنیت کامل در این کشور باشیم.

استاندار خراسان رضوی مشهد را دومین کلانشهر مذهبی ایران دانست که سالانه میزبان بیش از 28 میلیون زائر داخلی و خارجی است و گفت: این میزان تا سال 95 به 40 میلیون نفر خواهد رسید که نشان از عمق ارادت و علاقه روزافزون شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) است.

انتقال تجربیات آستان قدس رضوی را خواستاریم

در این دیدار همچنین تولیت آستان مقدس علوی هدف از سفر به مشهد مقدس را زیارت بارگاه منور رضوی و حضور در مراسم گرامیداشت تولیت فقید آستان قدس اعلام کرد.

سید نزار حبل المتین از حمایت های جمهوری اسلامی ایران و خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات تقدیر کرد و خواستار انتقال تجارب آستان قدس رضوی در مدیریت حرم مطهر امیرالمومنین(ع) شد.

وی با اشاره به کمبودهای آستان در خصوص پذیرایی از زائران خواستار مشارکت خراسان رضوی در تامین زیر ساخت های این مهم شد.

انتهای پیام//


برچسب ها: عراق ، فرهنگ ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار