نظری: می‌توان به آینده بانوان امیدوار بود

دبیر فدراسیون تنیس روی میز گفت: موفقیت جوانان کشورمان در قطر و تیم ملی بانوان در مالزی نشان دهنده موفقیت فدراسیون و توجه آن به پشتوانه سازی است.

نظری: می‌توان به آینده بانوان امیدوار بود
نظری در گفتگو با خبرنگار حوزه سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد تیم‌های ملی آقایان و بانوان در مسابقات جهانی مالزی گفت: با توجه به زمان اندکی که برای آماده سازی داشتیم عملکرد کادر فنی و بازیکنان خوب بود به خصوص بانوان که عملکرد فوق العاده‌ای داشتند، از نظر من ملی‌پوشان با شروع خوبی که در این مسابقات داشتند نشان دادند که اگر از آن‌ها حمایت بهتری صورت بگیرد آنها می‌توانند حتی در مسابقات دسته دوم جهان هم موفق باشند، خوشبختانه بانوان به بلوغ خوبی رسیده‌اند و می‌توان به آینده آنها امیدوار بود.

 وی ادامه داد: عملکرد تیم ملی آقایان هم علی رغم آن که در یک مرحله عقب تر از آن چیزی که در دوره گذشته بودند حذف شدند عملکرد قابل قبولی داشتند.

آقایان در دوره  گذشته به طور مشترک با سه تیم دیگر به رتبه بیست و نهم رسیدند و در این دوره،‌ همراه سه تیم دیگر در جایگاه سی و سوم قرار گرفتند، متاسفانه تیم ملی مردان کشورمان در 3 بازی که مغلوب برزیل، صربستان و بلژیک شدند که می‌توانستند پیروز باشند همین برزیل 10 پله از ما بالاتر بود اما ما از آنها با نتیجه 3 بر 2 باختیم و آن‌ها به دسته یک جهان صعود کردند، به طور قطع اگر تدارکات بهتر بود بازیکنان ما نتیجه بهتری می‌گرفتند بازیکنان ما تمام تلاششان را انجام دادند و ما باید شرایط بهتر را برای آنها فراهم می‌کردیم.

 صربستان هم 5 پله از ما بالاتر بود و درحالی که 2 بر صفر پیش بودیم با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شدیم، بلژیک هم یک پله از ما بالاتر بود و ما را شکست داد.

*نتایج مردان باید بررسی شود

نظری در ادامه افزود: ما باید دلایل شکست تیم ملی آقایان را بررسی کنیم و برای آنها برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و امکانات بیشتری را در اختیارشان بگذاریم.

 برگزاری همین اردوی 3 هفته‌ای پیش از اعزام به مسابقات کاری بودند که پس از 6 سال انجام شد و مطمئن باشید ما برنامه های خوبی را درنظر داریم و تلاش می‌کنیم تا نتایج بهتری بگیریم.

 وی ادامه داد: در خصوص بانوان هم باید بگویم که از تمام دست اندرکاران، بازیکنان، مربیان شخصی، باشگاهی ،‌شهرستانی و خانواده‌ها تشکر ویژه‌ای دارم 12 یا 13 سال پیش بود که فدراسیون جهانی اجازه داد، بانوان ما در مسابقات جهانی با حجاب و عفاف اسلامی حاضر شدند، در آن زمان تیم ملی بانوان ما از دسته پنجم کار خود را آغاز کرد و حالا موفق شدیم با تلاش همه به دسته دوم جهان برسیم همچنین به عنوان دبیر فدراسیون تشکر ویژه‌ای از میر الماس، سیما لیموچی و کیوانی نایب رئیس بانوان را دارم که با تلاش‌هایشان زمینه این موفقیت را فراهم کردند.

نظری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آن که چه عاملی در فدراسیون جدید، با توجه به تغییراتی که در سال 94 صورت گرفته باعث شد بانوان موفق باشند گفت: در این 2 ماه و چند روزی که کارها را بر عهده گرفتیم ابتدا تلاش‌ کردیم تا آرامش را در فدراسیون و اردوها به وجود آوریم، همچنین اشتیاق به پیروزی و موفقیت در بازیکنان آن هم در فدراسیونی که همه اعضای آن پینگ پنگی هستند بی تاثیر نیست.

وجود افراد هماهنگ و پینگ پنگی در فدراسیون باز خورد مناسبی دارد و باعث می‌شود مربیان و بازیکنان تمرینات خوبی داشته باشند علاوه بر آن مدیر تیم‌های ملی به تمام درخواست‌ها رسیدگی‌ کرد و در عین آرامش همه مسائل به خوبی پیش می‌رفت.

وی افزود: در بخش آقایان هم نوشاد عالمیان به دلیل مصدومیتی که داشت نتوانسته‌ بود در مسابقات مجارستان حاضر شود، همچنین در اردوها  هم تمام‌مدت نبود اما با این وجود بازی به بازی بهتر شد و تصور می‌کنم در آینده شاهد همان نوشاد قدیم باشند.

نظری در خصوص مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: کار تیم ملی بانوان در مسابقات انتخابی المپیک سخت‌تر از آقایان است اگر ما برای حضور آقایان در المپیک 60 درصد سهم قابل تسویه برای بانوان تنها می‌توانیم 40 درصد سهم قائل شویم زیرا آنها  حریفان سخت‌تری در آسیا میانه دارند.

2 ملی‌پوش ازبک و 2 ملی‌پوش قزاق به همراه بانوان ما همگی در یک سطح هستند و این کار ما را سخت می‌کند یکی از ورزشکاران ازبک موفق شده بود در همین مسابقات ندا شهسواری را شکست دهد، در بخش آقایان هم  ورزشکار ازبک و قزاق هم حضور دارند که کار مشکل می‌کنند در مجموع برای صعود همه چیز به روز مسابقه و شرایط آن بستگی دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های زیادی بعد از انتخابی المپیک داریم و پس از آن قصد برگزاری اردوهای شبانه روزی داریم که به پیشرفت ما کمک شایانی می‌کند.

دبیر فدراسیون در پایان و در واکنش صحبت‌های نوشاد عالمیان که گفته زبان انگلیس از ما پایین‌تر بود حالا تیم سوم جهان است عنوان کرد: سال 2010 که تیم ملی ما عازم مسابقات جهانی روسیه شد، من سرپرست تیم ملی بودم در آن  زمان فواد کاسب سرمربی تیم ملی بود و رضا میر الماسی مربی بود، ما در همان سال موفق شدیم برای نخستین بار انگلیس را شکست دهیم و به همین دلیل پس از سال‌ها 5 پله صعود داشتیم و از آن پس در سیدبندی‌‌ها جایگاه ما تغییر کرد در همان سال انگلیس در جایگاهی پایین تر از ما قرار گرفت اما پس از شش سال شاهد آن هستیم که انگلیس مدال برنز جهانی می‌گیرد آن هم با همان بازیکنان که در سال 2010 به میدان رفتند.

این موضوع نشان دهنده آن است که می توانستیم خیلی بهتر از  چیزی که هستیم باشیم اما به شرط آن که ما هم برنامه ریزی بهتری انجام دادیم و امکانات بیشتری را  در اختیار ملی‌پوشان قرار می‌دادیم، اگر شرایط بهتری مهیا می‌شد جایگاه فعلی ما بهتر بود به خاطر دارم در همان سال نوشاد در مسکو بازیکن تراز اول ما نبود و در جایگاه 260 یا 250 قرار داشت اما همان بازیکن بعدها بهتر شد.

نظری افزود: با توجه به مربیان و بازیکنانی که هم اکنون در اختیار داریم اگر امکانات بهتری داشته باشیم می‌توانیم نتایج بهتری هم بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار