آیین اختتامیه جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا، همزمان با هفته بزرگداشت مقام شهدا و با تجلیل از 10 اثر برگزیده، در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا، آیین اختتامییه جشنواره شعر و خاطره نماز شهدا، در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری، در این آیین، با تأکید بر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان، گفت: باید از ظرفیت های فرهنگی و هنری در این راستا استفاده شود.

خدابخش مرادی افزود: ماندگارترین و اثربخش ترین زبان برای ترویج این فرهنگ، استفاده از زبان هنر با بهره گیری از فناوری ها و فضاهای جدید و مجازی است.

مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری هم در ادامه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین نسل جوان و نوجوان را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد. 

حجت الاسلام محمد کریمی گفت: در سال آینده به منظور جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد، طرح پیوند دانش آموزان با نماز در استان اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: فراخوان برگزاری این جشنواره، با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اول مهرماه امسال اعلام و 256 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل شد.
 
قدرت الله رئیسی افزود: از این تعداد 10 اثر در بخش شعر و خاطره برگزیده شد که دو نفر از برگزیدگان از استان گیلان و مابقی از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

وی، اضافه کرد: آثار جمع آوری شده در قالب اشعار و خاطرات به صورت کتاب تدوین می شود.

در پایان، مجتبی صفدری از گیلان، عادل حیدری از فارسان، معصومه مهری از فرخشهر، رضا نیکوکار از استان گیلان و سیده سارا کاظمی از شهرکرد، به عنوان برگزیدگان بخش شعر معرفی و تقدیر شدند.

در بخش خاطره نیز نعمت الله عبداللهی از شهرکرد، بهناز مردانی نژاد از شهرکرد، فروغ اطهری از بروجن، سید موسی حسینی از فرخشهر و میثم اسکندری از شهرکرد به عنوان صاحبان آثار برتر معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این آیین، از خانواده های معظم چهار شهید مدافع حرم در استان چهارمحال و بختیاری؛ شهیدان علی عسگری، سردار عزت الله سلیمانی، احمد قاسمی و حجت الاسلام محمدعلی قلی زاده تجلیل شد. 

برنامه های هفته بزرگداشت مقام شهدا، 16 تا 22 اسفند اجرا می شود. 

22  اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358، به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.  
 
انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار