به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدقاسم نعمتی مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: سامانه سنحاب با هدف تجمیع اطلاعات بیمهای کشور و تبادل اطلاعات بین دستگاههای مرتبط با امور بیمهای کشور در سه فاز طراحی و اجرا شده است که در نیمه اول سال 95، به بهرهبرداری عملیاتی خواهد رسید.
وی افزود: این سامانه اطلاعات مهم شرکتهای بیمهای و بیمهشدگان را به منظور سهولت دسترسی دستگاههای بالادستی به آمار و اشراف به اطلاعات صنعت بیمه از طریق یکپارچهسازی منابع اطلاعاتی جمعآوری مینماید و از سوی دیگر امکاناتی همچون نظارت دقیق و ارائه سرویسهای ارزش افزوده را به همراه دارد.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی حفظ حقوق مردم را از وظایف مهم این نهاد دانست و گفت: تمام قوانین و مقررات بیمهای به صورت برنامههای کامپیوتری در سامانه سنحاب طراحی شده است که تمامی اطلاعات ورودی در این سامانه را به صورت خودکار بررسی و با قانون تطبیق مینماید.
نعمتی افزود: با این سامانه مکانیزه نظارت خودکار بر بیمهشدگان و شرکتهای بیمهای علاوه بر پاسخ به نیاز اطلاعاتی و آماری و تسهیل فرآیندهای اداری از بسیاری از تخلفات نیز جلوگیری میشود.
وی ادامه داد: یکی از امکانات این سامانه نرمافزار موبایلی آن است که نظارت بر نیروی انسانی را از طریق ثبت دقیق گزارشات و اطلاعات زمانی و مکانی و آماری افزایش میدهد و این نظارت دقیق و مستمر همچنین از روی کار آمدن مدیران و نیروهای نالایق تا حد زیادی جلوگیری میکند.
مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات بیمه مرکزی یکی دیگر از مهمترین امکانات این سامانه را تضمین صحت قراردادهای بیمهای دانست و گفت: با راهاندازی سنحاب کسب و کار شرکتهای بیمهای وابسته به کد یکتا خواهد بود که این کد پس از ثبت اطلاعات در سامانه و تأیید آن تضمینکننده صحت اطلاعات بوده و منجر به سلامت بیشتر قراردادهای بیمهای خواهد شد.
نعمتی افزود: در حال حاضر بخشی از امکانات سامانه از طریق پایگاه اینترنتی CENTINSUR.IR در دسترس قرار گرفته است و همچنین مردم میتوانند با ارسال کد (شماره بیمهنامه*کد ملی*1) به سامانه پیامکی 30002621 از وضعیت و اصالت بیمهنامه خود مطلع شوند.
انتهای پیام/