عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: فساد مالی ضد تولید، شایسته سالاری، درستکاری و ضد رفتارهای اخلاقی و انسانی است.

 به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موید حسینی صدر، نماینده مردم  خوی و چایپاره با تشکر از همکاران خود و مردم شریف ایران با اشاره به شرایط کشور که با آشفتگی‌های اقتصادی، اداری و شغلی مواجه است گفت: ابتدا باید با ریشه و سرمنشا مشکلات که فساد مالی است مبارزه کنیم بیکاری، فاصله طبقاتی، نابرابری‌ها، زورگویی‌ها،پروکراسی‌ اداری، سو مدیریت‌ها و همه گرفتاری‌ها حاصل فساد مالی است.

وی در ادامه گفت: فساد مالی ضد تولید، ضد شایسته سالاری، ضد درستکاری، ضد رفتارهای اخلاقی و انسانی است. فساد مالی مادر تمام فسادهاست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: رهبر عزیز ما بر این موضوع آگاه‌تر از همه است ده‌ها بار حکم صادر کردند و نامه نوشتند، نطق فرمودند و بارها و بارها تذکر دادند در دی ماه 79 در نماز عید فطر فرمودند چه در قوه مجریه، چه در قوه قضاییه و چه در قوه مقننه همه مسئولان کشور باید با فقر و فساد و تبعیض در کشور مبارزه کنند. 

نماینده مردم خوی در ادامه اظهار داشت: تسامح در فساد همدستی با فاسدان است، با آغاز مبارزه جدی با فساد اقتصادی و مالی یقینا زمزمه‌ها و به تدریج فریادها و نعره‌های مخالفان بلند خواهد شد. مخالفان از سوی کسانی است که منافعشان به خطر افتاده است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین مسئولیت‌های رئیس جمهور تعقیب مفاسد اقتصادی است، در ادامه اظهار داشت: مبارزه با فساد یک جهاد واقعی است و البته بسیار دشوار است. مبارزه با فساد نباید سیاسی شود که متاسفانه شده است.

وی گفت: در 14 خرداد 82 رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دستمال کثیف نمیتوان شیشه را پاک کرد و در سال 83 فرمودند مبارزه با فساد مالی مخصوص دستگاه‌های حکومتی است نه مردم.

نماینده مردم خوی گفت: مادامی که با فساد مبارزه نشود کارها هدر خواهد رفت. در سال 85 فرمودند مفسد اقتصادی همیشه در دولت جا پیدا می‌کند و مفسدان کسانی را در دولت و بین مسئولان پیدا میکنند تا به آنها کمک کنند. در سال 90 مقام معظم رهبری از ضعف مسئولان در برخورد با فساد مالی گلایه کردند و این تذکرها و رهنمودها ادامه دارد. اما امروز چه باید کرد؟
 
صدر ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور فرمودند درباره حکم اعدام مفسد اقتصادی بیان کردند که یک فرد به اعدام محکوم شده است. پولهای نفت کجا رفته است؟ چه کسانی حمایت کرده بودند؟ و چه کسانی اجازه فروش نفت را داده بودند؟ باید ریشه را پیدا کرد وگرنه فساد از بین نمی‌رود.

او در ادامه تصریح کرد: حرف مردم همین است. پولهای نفت چه شده است؟ فساد با اعدام بابک زنجانی تمام نمی‌شود. بابک زنجانی در دادگاه گفت م.س 5 میلیارد دلار پول نفت را نداده است. م.س کیست؟ بابک زنجانی گفت م.س ام الفساد است، م.س در همه جا ریشه دارد. به خیلی‌ها وصل شده است می‌گویند نمایندگانی مثل دکتر صدر نمی‌توانند با م.س مبارزه کنند .

صدر خاطر نشان کرد: ما به این باور میرسیم که م.س در همه جا نفوذ کرده است می‌گویند م.س به مجلس نماینده که نه، نفر می‌فرستند. می‌گویند هزینه‌های سرسام‌آور انتخاباتی بعضی‌ها را م.س تامین کرده است. می‌گویند م.س خیلی‌ها را خریده است.پولهای کثیف واقعا بیداد می‌کند، همه را آلوده خواهد کرد. صاحبان پولهای کثیف ممکن است در مجلس نماینده که نه بلکه گماشته داشته باشد. در همه جا در ادارات، در مراکز مهم، آدم داشته باشند.به ندای رهبری لبیک بگویی، پولهای کثیف حتی جانمان را تهدید می‌کند. اگر با امثال م.س برخورد نکنیم می‌ترسم کشور مافیایی شود و دیگر انتخابات سالمی برگزار نشود و هر چه باشد خریدارها باشد و لاغیر.

عضو کمیسیون صنایع گفت: مردم عزیز خوی و چایپاره بدانید که همواره از صمیم قلب قدردان محبتهای شما هستم و هرگز حضور آگاهانه و حمایت‌های متعهدانه و خالصانه شما را فراموش نمی‌کنم و فارغ از نتیجه انتخابات از آحاد مردم شهرستانهای خوی و چارپاره تشکر میکنم و همیشه به اینکه نماینده آذربایجانم افتخار میکنم.

نماینده مردم خوی گفت: در شهرستان خوی و چایپاره انتخابات عادلانه برگزار نشد از یک سال پیش صدها سایت، نشریه، گروه‌های مجازی در کمال بداخلاقی و بی‌انصافی با حمایت صاحبان پولهای کثیف و امثال م.س تخریب گسترده‌ای را آغاز کردند از هیچ تهمت و افترایی دریغ نکردند.

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: هیچ بی‌شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: عده‌ای را اجیر کردند که به من فحش دهند، مجالس سخنرانی ام را برهم زنند، بهتان بزنند، افترا بگویند و فیلم بسازند اما هیچ کسی برخورد نکرد به همه مسئولان منعکس کردم البته فریادم به جایی نرسید.

صدر گفت: ده‌ها پروژه در سال آخر را عمدا تعطیل کردند، به بهره‌برداری نرساندند تا مردم را بدبین کنند برخی مسئولان اجرایی نمک نشناسی حتی به دولت کردند و مصاحبه کردند و گفتند ریالی اعتبار ملی به خوی تعلق نگرفته است در حضور معاون رئیس جمهور.

وی اظهار داشت: تمام نشریات فرصت طلب معاند این حرفها را تیتر کردند. پروژه‌های پل غیر هم سطح را متوقف کردند، شهردار نالایق را عوض نکردند، دستگاه ام آر آی و سی تی اسکن را راه‌اندازی نکردند، گازرسانی‌ها را متوقف کردند در مورد پیشرفت پروژه‌ها پنهان کاری کردند، در مرز رازی اخلال ایجاد کردند و مردم را ناراضی کردند. وقت بنده از سخنرانی‌ها مثل سخنرانی همایش شمس تبریزی را حذف کردند در حالی که روز شمس تبریزی را بنده ثبت کردم

نماینده مردم خوی بیان کرد:مردم عزیز همه این ستمها را کردند تا حق مردم خوی و نماینده مردم را ضایع کنند اما من از مردم با تمام دل و جان راضی هستم و برای مردم عزیزم روزهای با خیر و برکت آرزو میکنم.از مقاماتی که دلسوزانه کار میکنند تشکر میکنم و تذکر میدهم به کسانی که از ناکامی دولت خوشحال میشوند.

صدر در پایان خاطر نشان کرد: از آقای لاریجانی که 8 سال رئیس مجلس بودید از همکاران ارجمندم در مجلس، از هیئت محترم رئیسه، از مسئولانی که صادقانه کمک کردند، از کسانی که با پاکدستی کار  می‌کنند و مخصوصا از مردم خوی و چایپاره و مردم قهرمان و متدین و ولایتمدار آذربایجان صمیمانه تشکر میکنم و برای همه آرزوی توفیق میکنم و امیدوارم در مجلس بعدی ریشه فساد مالی و امثال م.س ها خشکانده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، فساد ، اقتصادی ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار