رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: معاونت اجتماعی شهرداری تهران با عدم ثبت سیزده پروژه در سامانه ضعیف‌ترین معاونت شهرداری شناخته شده است.

معاونت اجتماعی دارای ضعیف‌ترین عملکرد/318 پروژه عقب‌تر از برنامه زمان‌بندی شورابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارش نظارتی نه ماهه پروژه‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای سال 94 شهرداری تهران اظهار داشت: پروژه‌های شهرداری به دو بخش مستمر شامل آسفالت خیابان‌ها و رسیدگی به فضاهای سبز و غیر مستمر شامل ساخت سراهای محلات و احداث تونل‌ها است.

وی افزود: این گزارش با ثبت اطلاعات از تاریخ 22/9 تا 10/4 در سامانه شورا تهیه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعداد کل پروژه‌های تملک دارایی دو هزارو 12 عدد است که 328 پروژه مستمر در مناطق و 196 پروژه در معاونت‌ها تعریف شده است در مجموع 2 هزارو 400 پروژه جدید در مناطق در 9 ماهه ابتدای‌ سال شروع شده است.

دبیر افزود: معاونت برنامه ریزی با عدم ثبت 5 پروژه عملکردی نسبتا ضعیفی را نشان داده اما از میان تمام معاونت‌ها معاونت اجتماعی با عدم ثبت 13 پروژه به عنوان ضعیف‌ترین معاونت شهرداری شناخته شده است.همچنین به علت این‌که سیزده پروژه در مناطق نظامی در حال احداث بودند نتوانستیم از آن‌ها بازدید کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ثبت شده میانگین پیشرفت پروژه‌های غیر مستمر 61 درصد در مناطق و 55 درصد در معاونت ها و در مجموع 56 درصد است که شورا پیشرفت 71 درصدی را پیش بینی کرده بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با میزان پیشرفت پروژه‌ها گفت: از بین 800 پروژه در حال اجرا توسط شهرداری 95 پروژه جلوتر از پیش بینی‌ و 318 پروژه عقب‌تر از پیش بینی زمان‌بندی شورا بوده‌اند که علت عدم تاثیر آن‌ها  مشکل زمین، طراحی و برنامه ریزی نادرست، مشکلات پیمانکاری بوده اما 165 پروژه به علت نبود منابع مالی از برنامه‌ریزی‌ها عقب افتاده‌اند.

دبیر بیان کرد: شهرداری تهران پروژه‌های حدود 50 درصد پیشرفت را از دستور کار خارج کرده است که بیشترین مشکل پیش روی پروژه‌ها عدم برآورد صحیح اعتبار، اعمال تغییرات مستمر، عدم پرداخت به موقع بودجه و اجرای پروژه‌ها که از زمین‌های غیر تملکی شهرداری بوده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار