از آمبولانس های اورژانس تهران برای خدمات دهی به مسافران نوروزی در مازندران استفاده می شود .

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   به گفته جانشین کمیته خدمات بهداشتی ، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر سال 95 مازندران با توجه به تجربه مسافرت و حضورکم مردم تهران در ایام نوروز در این شهر و همچنین کاهش انجام عملیات توسط اورژانس قرار است تا بمنظور پشتیبانی خدمات دهی اورژانس مازندران بخشی از امکانات و تجهیزات آمبولانسی به این استان تخصیص یابد .

علیرضا مردانشاهی با تاکید بر اینکه آمبولانس های موجود جوابگوی حجم فعالیت اورژانس و خدمات دهی این مرکز در ایام نوروز به مسافران نیست ، افزود: با اجرای این شیوه پشیتبانی اورژانس کشور ، این مشکل مرتفع می شود .

اورژانس مازندران با در اختیار داشتن بیش از یکصد دستگاه آمبولانس ،خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مصدومان و بیماران اورژانسی را انجام می دهد.

وی از انجام هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات درمانی با تعرفه بیمه ای به مسافران نوروزی در مازندران خبرداد و افزود: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده و ارائه خدمات درمانی با تعرفه بیمه ای در این استان منوط به زیر پوشش قرار داشتن در این طرح است، برنامه ریزی های لازم برای ارائه خدمات درمانی با تعرفه بیمه ای به مسافران دراین استان صورت گرفته است .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی مازندران گفت : برای فراهم کردن بستر لازم خدمات درمانی در ایام نوروز 25درصد مراکز خصوصی درمانی و پزشکی در این روزها آماده ارائه خدمات به افراد خواهند بود .

وی ادامه داد : همچنین براساس دستورالعمل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی 50 درصد مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی که شبانه روزی نیستند ، می بایست در این ایام خدمات دهی به افراد را انجام دهند.

به گفته مردانشاهی نظارت بهداشتی بر اماکن اقامتی از جمله مواردی است که کمیته خدمات بهداشتی ، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز سال 95 پیگیری می کند.
وی همچنین استفاده از نیروهای باتجربه در اورژانس بیمارستان ها را در ایام نوروز خواستار شد و افزود : اورژانس به عنوان مرکز پیشتاز ارائه خدمات درمانی حیاتی به افراد می بایست بصورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

مردانشاهی خاطرنشان کرد که از 26 اسفند امسال ستاد تسهیلات سفر نوروزی فعالیت خود را آغاز و تا 20 فروردین سال آینده ادامه دارد .

34 بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی در مازندران فعالیت می کنند .

منبع:سلامت انلاین
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.