ثبت ۸۹۶ مورد ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: میانگین نرخ طلاق در بین زوج‌های حاصل ازدواج دانشجویی نسبت به میانگین کشوری پائین است.

به گزارش ۸۹۶ مورد ازدواج دانشجویی در همدان ثبت شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان در شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به وضعیت ازدواج‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان اظهار کرد: ازدواج‌هایی که در دوره دانشجویی انجام گیرد و هر دو و یا یکی از زوج‌ها دانشجو باشند می‌توانند از حمایت‌های دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌ها برخوردار شوند.
 
وی افزود: از مهرماه ٩٣ تا مهر ماه ٩٤ در سامانه ستاد ازدواج دانشجویی ٨٩٦ نفر از دانشگاه‌های استان همدان ثبت‌نام کردند و این دانشجویان با ثبت‌نام در این سامانه از تسهیلات و امکانات ویژه بهره‌مند می‌شوند.
 
وی گفت: زوج‌ها علاوه بر استفاده از فضای معنوی مشهد مقدس در کارگاه‌های آموزشی ازدواج نیز شرکت می‌کنند و البته در دانشگاه‌ها نیز کارگاه‌های ازدواج نیز برگزار می‌شود.
 
رستمی با اشاره آمار طلاق در میان ازدواج‌های دانشجویی عنوان کرد: میانگین طلاق و جدایی در بین زوج‌های حاصل ازدواج دانشجویی نسبت به میانگین کشوری و عمومی بسیار پائین است.
 
وی افزود: در ١٢ سال اخیر ٢٩٦ هزار ازدواج دانشجویی در سطح کشور ثبت شده که ٢ درصد از این تعداد ازدواج‌ها منجر به طلاق شده است و این در حالی است که میانگین طلاق در زوج‌های عمومی کشور بین ١٨ تا ٤٠ درصد است.
 
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های همدان با بیان اینکه اکثر ازدواج‌های دانشجویی در بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رخ می‌دهد، تصریح کرد: میانگین سن ازدواج دانشجویی در بین پسران ٣٢ سال است که بسیاری از این افراد در این شرایط سنی از نظری فکری و مالی تأمین شده‌اند.
 
وی اظهار داشت: ١٠٠ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان همدان مشغول تحصیل هستند که میانگین سنی آنها بین ١٨ تا ٢٢ است که اکثر این دانشجویان پسر شاغل نیستند و هنوز وضعیت خدمت سربازی آنها تعیین تکلیف نشده است و بر این اساس شرایط ازدواج را ندارند.
 
رستمی با اشاره به اقدامات لازم برای تشویق جوانان به ازدواج دانشجویی بیان کرد: اکثر دانشجویان با مشکل مسکن مواجه هستند که اگر خیران در امر ساخت خوابگاه‌های متأهلی دانشجویی ورود پیدا کنند بخشی از مشکلات پیش‌روی جوانان دانشجو برای ازدواج رفع می‌شود.
 
پایان پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار