اولین کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی امروز با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و ۵ مهمان ویژه «شهید گمنام» در بیرجند برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عباس لامعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت:کنگره شهدای دانش آموز خراسان جنوبی برای اولین بار به همت این اداره کل،‌ خانواده مظعم شهدا و دانش آموزان در بیرجند برگزار می شود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا در ایران اسلامی سبب برکت و صمیمیت هستند، گفت: اگر به آمار نگاه کنید بیشترین قشری که در دوران دفاع مقدس به مقابله با دشمن رفتند از آموزش و پرورش بوده اند.
 
لامعی با بیان اینکه شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس احساس تکلیف کردند، تصریح کرد: این شهدا به ندای امام راحل لبیک گفتند و به جنگ رفتند.
 
وی در ادامه افزود: اگر امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین المللی با اقتدار و با عقلانیت می تواند حرف خود را به کرسی بنشاند مدیون شهدای گرانقدر است.
 
لامعی با بیان اینکه دانش آموزان باید قدر شهدا را بدانند، تصریح کرد: شهدا عظمت و عزت بسیاری به ایران اسلامی داده اند چراکه همه‌ کشورها در دوان دفاع مقدس دست به دست هم داده بودند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند اما شهدا اجازه این کار را به آن‌ها ندادند.

 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.