فرماندار شهرستان هشترود گفت:یکی از برنامه ها و اولویت های دولت تدبیر و امید در هشترود به ثبت رساندن جهانی قلعه ذهاک می باشد تا بتواند از این طریق گردشگران خارجی و داخلی زیادی را جذب این مکان فرهنگی و تاریخی نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حسن مستفید در جلسه شورای فرهنگ عمومی هشترود گفت:در فروردین ماه سال 95 همزمان با سالروز جمهوری اسلامی،جشنواره ذهاک در محوطه این قلعه تاریخی و باستانی برگزار خواهد شد که برنامه های متنوعی در این جشنواره برای علاقمندان ارائه خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری هشترود نیز در این جلسه گفت:ستاد هماهنگی خدمات سفر از 25 اسفندماه سال جاری تا 15 فروردین ماه سال 95 مشغول به فعالیت خواهد شد و به گردشگران و مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهد نمود.

علیرضا پاشائی افزود:قلعه ذهاک میتواند به یک برند معتبر بین المللی برای ایران و هشترود تبدیل شود و گردشگران بتوانند بقایای شهر تاریخی فراسپا را که مرکز حکومت اشکانیان بوده بوده و از اهمیت زیادی برخوردار است مشاهده نمایند.

وی ادامه داد:اولویت اول گردشگری استان آذربایجانشرقی قلعه تاریخی ذهاک میباشد و این مکان فرهنگی با قرار گرفتن در شهرستان هشترود که دروازه ورود به استان میباشد دارای اهمیت بسیار برای توریست ها از لحاظ امکانات و راه مناسب می باشد.

پاشائی اشاره کرد:در ایام نوروز امکانات رفاهی و خدماتی در محوطه قلعه ذهاک دایر خواهد شد تا گردشگران و مسافران با خیالی آسوده در این منطقه به گردش و تفریح بپردازند و از سفر به هشترود نهایت استفاده و بهره را ببرند.

وی اشاره کرد:به مناسبت بزرگ داشت روز جمهوری اسلامی جشنواره بزرگ ذهاک به مدت 2 روز در محوطه قلعه برگزار میشود و در این جشنواره از مهمانان و گردشگران توسط موسیقی زنده استقبال خواهد شد و با دایر کردن نمایشگاه صنایع دستی،مسابقه آشپزی،معرفی تولیدات دامی روستائی و چندین برنامه دیگر سفر خوشی برای گردشگران رقم خواهد خورد.

پاشایی اضافه کرد:شهرستان هشترود به غیر از قلعه ذهاک دارای اماکن تاریخی و باستانی متعددی مانند مجموعه تاریخی بایزید بسطامی،مساجد جامع هشترود و روستای لامشان،جاده سلامت،امام زاده سید کمال الدین و سید جمال الدین،بزرگ ترین غار آهکی جهان آغبلاغ،چشمه اسرار آمیز پیر سقا چاراویماق و چندین جای دیدنی دیگر است که دیدن آن اماکن خالی از لطف نمیباشد.

گفتنی است:تعداد گردشگران و مسافران باز دید کننده از قلعه ذهاک در عید سال گذشته بیش از 8000 نفر بود و در شش ماهه دوم سال جاری حدود 400 نفر گردشگر خارجی از این سایت تاریخی بازدید کرده اند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.