در نشست امروز شورای اسلامی شهر مشهد ، کلیات بودجه سال 1395 شهرداری مشهد، سازمانها و شرکتهای تابع آن تصویب شد.

تصویب کلیات بودجه سال 95 شهرداری مشهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ؛ در این نشست رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای شهر مشهد گفت: مبنای برنامه ریزی در بودجه سال آینده همان بودجه سال 94 است زیرا بودجه امسال بطور کامل اجرا شد.

محمد سهیلی افزود: افزایش سهم درآمدهای پایدار در بودجه سال 95 مدنظر است، در بودجه سال آینده هیچ افزایش عوارضی پیش بینی نشده و تعرفه ها نیز در شش ماه دوم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: کلیات بودجه 95 شهرداری مشهد و سازمانهای تابعه در بخش منابع 101 هزار میلیارد ریال و در بخش مصارف حدود 89 هزار میلیاد ریال می باشد که ممکن است در بررسی جداول بودجه، این میزان تغییر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: کمک دو تا سه میلیارد و 500 ریالی شهرداری مشهد به ساخت هر مسجد در راستای ساخت و توسعه مساجد با همکاری نهادها، متولیان، خیرین و مراکز فرهنگی مصوب شد.

محسن انتظاری هروی افزود: طبق این مصوبه میزان کمک برای ساخت مساجدی که زمین آن توسط شهرداری اهدا شده دو میلیارد و 500 میلیون ریال و در غیر این صورت سه میلیارد ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین اگر ایجاد مراکز فرهنگی در مسجد یا همجوار آن پیش بینی شود مبلغ 500 میلیون ریال به سهم آن مسجد افزوده می شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه نشست امروز گفت: با توجه به اینکه کلانشهر مشهد بین المللی است لذا باید در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات تلاش کرد.

محمد سهیلی افزود: از آنجا که استفاده از نام مشهد در 'من کارت' منجر به معرفی و شناساندن بیشتر این کلانشهر می شود لذا شهرداری موظف است از سال آینده به جای استفاده از نام 'من کارت' بر روی کارتهای شهروندی از نام 'مشهد کارت' استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حجمی سازی این کارتها از گذشته در دستورکار بوده لذا 'مشهد کارت' علاوه بر قابلیت استفاده برای پرداخت بهای خدمات قطارشهری و اتوبوسرانی در سایر موارد نظیر خرید از فروشگاهها قابلیت استفاده را داشته باشد.

انتخاب رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد از دستور کار خارج شد

در ادامه این نشست عضو شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص انتخاب رئیس برای مرکز پژوهشها این شورا گفت: این مرکز باید از وضعیت کلاسیک خارج و به سمت فعالیتهای عملی پربازده پیش برود.

علی اصغر نخعی راد افزود: مرکز پژوهشهای شورای شهر مشهد در چند سال اخیر تنها به ترجمه چند کتاب و برگزاری چند همایش اکتفا کرده است.

بنا بر رای اعضای شورای شهر مشهد بررسی دستور کار انتخاب رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد به زمان دیگری موکول شد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.