استاندار اصفهان گفت: براساس طرح جامع مقابله با گرد و غبار تمام معادن گچ و خاك موجود در شعاع ۵۰ كيلومتري شهر اصفهان بايد تعطيل شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه كميته استاني مقابله با گرد و غبار، اظهار كرد: زرگرپور با اشاره به معادن موجود در شعاع ۵۰ كيلومتري اصفهان افزود: چهار معدن در اين محدوده فعاليت می‌کنند كه دو معدن تعيين تكليف شده است و بايد در راستاي تعطيل شدن هرچه سريعتر دو معدن ديگر اقدام كرد.

پديده گردوغبار به عنوان پديده جدي مخرب و مسئله دار براي استان اصفهان است.

وي با بيان اينكه پديده گرد و غبار در داخل استان یکی از عوامل جدی مخرب و مساله دار در استان اصفهان بوده و دو منشأ اساسي طبيعي و انسان ساز دارد، افزود: منشا طبيعي اين پديده با استفاده از طرح‌هایی كه از طريق سازمان منابع طبيعي و برنامه ریزی‌های صورت گرفته از جمله كشت ۱۰ هزار هكتار باغ در کانون‌های ايجاد گرد و غبارمقابله مي‌شود و منشا انسان ساز آن ابعاد مختلف دارد كه اصلی‌ترین آن معادن گچ، خاك و آجر است.

استاندار اصفهان به ساماندهي و تعيين تكليف واحدهاي توليد آجر اشاره كرد و بیان کرد: ۳۴۹ واحد توليد آجر در شهرستان‌های اصفهان، شاهين شهر و برخوار وجود دارد و تاكنون ۵۱ مورد آن‌ها كه فاقد مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنين محيط زيست بودند تعيين تكليف شده‌اند.

زرگرپور به ۹۸ واحد داراي مجوز دائم محيط زيست و سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره كرد و گفت: ‌اين واحدها بايد طبق برنامه‌ی زمانبندي محيط زيست از آلايندگي خارج و ضوابط زيست محيطي را رعايت نمايند و در راستاي ادغام واحدها و مدرنيزه شدن فعالیت‌ها اقدام كنند.

وی در پایان با بيان اينكه ادامه‌ فعاليت ۹ واحد توليد آجر اين منطقه كه با استفاده از روش‌های مدرن اقدام به فعاليت می‌کنند مشروط به تخريب بخش‌های سنتي اين واحدها است، ادامه داد: ۱۳۱ واحد داراي مجوز موقت بوده‌اند كه با توجه به اينكه زمان مجوزهاي آن‌ها به اتمام رسيده است بايد تعطيل شوند مگر اينكه اقدام به استفاده از صنايع مدرن و سازگار با محيط زيست كنند. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار