کره جنوبی پس از اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کره شمالی، این کشور را به هک کردن گوشی‌های هوشمند مقامات دولتی خود متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، رویس اطلاعات ملی (سازمان جاسوسی کره جنوبی) در بیانیه‌ای اعلام کرد کره شمالی شماره تلفن‌ها و پیامک‌های تلفنی ده‌ها تن از مقامات کلیدی کره جنوبی را بین اواخر فوریه و اوایل مارس به سرقت برده بود.

این سازمان افزود هکرهای کره شمالی همچنین ایمیل‌هایی مشکوک را به کارکنان دو اپراتور راه آهن کره جنوبی ارسال کرده‌اند تا رمزهای عبوری را برای حمله به شبکه کنترل ترافیک راه آهن این کشور به سرقت برند.

در این بیانیه آمده است در پی آزمایش هسته‌ای 16 دی ماه کره شمالی، این کشور «یک سری حملات علیه فضای مجازی ما انجام داده است» و به نظر می‌رسد که خود را برای حمله سایبری بزرگ به شبکه بانکی کره جنوبی آماده می‌کند.

سازمان جاسوسی کره جنوبی تاکید کرد اگر این موضوع کنترل نشود، آشفتگی مالی بزرگی مانند فلج سیستم بانکداری اینترنتی و انتقال ناخواسته سپرده‌های بانکی کره جنوبی رخ می‌دهد.

سئول پیشتر نیز هکرهای کره شمالی را به حملات سایبری به نهادهای نظامی، بانک‌ها، سازمان‌های دولتی، شبکه‌های تلویزیونی و وبسایت‌های رسانه‌ها و همچنین یک نیروگاه هسته‌ای این کشور متهم کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار