مصباحی مقدم:

دولت در حذف یارانه اقشار ثروتمند کند عمل می کند/نیمی از درآمد ملی صرف سرمایه گذاری در اقتصاد مقامتی شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:بایدخانواده های ثروتمند حذف شوند و دولت در این مساله کند عمل می کند بنابراین به این ترتیب ممکن است تا 50 سال مبتلا به پرداخت یارانه باشیم.

صدا و سیما در فرهنگ اقتصاد مقاومتی تلاش کندبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران غلامرضا مصباحی‌مقدم در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی گفت: حداقل 50 درصد درآمد ملی باید صرف سرمایه‌گذاری در اقتصاد مقاومتی شود و در صورت تحقق این امر ظرف دو الی سه دهه آینده ایران به عنوان کشور تراز اول منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: دولت می تواند در این امر نقش هدایت‌گر داشته باشد.

مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی کشور در شرایط دفاعی است، افزود: در این موضوع روش های دفاع فرق دارد و باید دفاع از اقتصاد و فعالیت های مرتبط با آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه در دنیا استقلال کشورما نظیر ندارد، افزود:چرا که از نظر فرهنگی، فرهنگ مقاومتی ملت ما برای سایر کشورها الگو شده است.

مصباحی مقدم گفت:صدا و سیما می تواند نقش اول را در ایجاد فرهنگ مقاومتی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه امروز امنیت ملی کشور از سوی بیگانگان در معرض خطر نیست، اظهار کرد: امروز کنگره آمریکا در هراس است،، چرا که سعی دارد تحریم‌های جدیدی را برای کشورمان رقم می زند.

مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه کشور از منظر اقتصادی ضعیف است، افزود: چرا که سبب شده دشمن آن را شناسایی کند و به عنوان نقطه ضعف از آن استفاده کند.

یارانه پرداختی به ثروتمندان 50 سال طول می کشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عزم کافی در زمینه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد گفت: اگرچه اظهارات، همایش‌ها و گفتگوهایی در این زمینه وجود دارد اما کافی نیست باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار بود دولت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده تا نتایج را به مردم گزارش دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند استفاده از ظرفیت‌های مردمی، منابع طبیعی کشور است اظهار داشت: علاوه بر این موارد نیازمند فرهنگ متناسب با اقتصاد مقاومتی هستیم اما متاسفانه مسائلی از این دست وجود ندارد.

مصباحی مقدمی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه اقتصاد مقاومتی حضور دولت مهم است و تا زمانی که تمام وزارتخانه ها در این زمینه فعالیت نداشته باشند نمی توانیم شاهد اجرای خوب آن باشیم.

رئیس کمسیون برنامه و بودجه در کنگره ملی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه باید خانواده های کم درآمد تحت پوشش حمایتی دولت قرار بگیرند و این امر جز بندهای اقتصاد مقاومتی است گفت: بایدخانواده های ثروتمند حذف شوند و دولت در این مساله کند عمل می کند بنابراین به این ترتیب ممکن است تا 50 سال مبتلا به پرداخت یارانه باشیم.

مصباحی مقدم معتقد است که دانشگاه ها می توانند در زمینه اقتصاد مقاومتی موثر باشند و ادامه داد: باید نمایش رفاه کنار گذاشته شود و نمایش سرمایه‌گذاری دنبال شود که این امر در مدارس و دانشگاه ها امکان پذیر است.

وی در خصوص سرمایه گذاری های خارجی نیز گفت: این قرارداد‌ها باید در چهارچوب اقتصاد مقاومتی باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، سیما ، صدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۴
درحال حاضرشرکت های سودده بورسی مشخص نیستنداگرشرکت های بورسی درمیدان نفتی آزادگان سرمایه گذاری کنندبورس وضع بهتری پیدامیکندوهمینطورصندوق های سرمایه گذاری همچنین ضرورت داردکه درآمدنفت صرف آزادسازی سهام عدالت شودتاملت رفع تحریم توسط برجام راباورکنند
آخرین اخبار