معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور، بر ارتباط بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد و آشنایی آنها با نماز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی طاهریان در همایش گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های مساجد و تجلیل از فعالین و متخبین کانون های مساجد خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد، گفت: همه ما تلاشمان بر این بوده که صفی به صف های نماز اضافه شود بنابراین جلسه ای که به نام بچه های مساجد است باید به گونه باید باشد که لطمه ای به نماز نزند و مقدمه ای بر شکوه بیشتر اقامه نماز باشد.

طاهریان با بیان اینکه هر چه نمازتان را با توجه بیشتری به مسائل پیرامون برپا کنید بدانید که سایر اعمالتان اشکال دارد و خروجی آن در نماز شما نمایان می شود و هر چه نمازتان با توجه بیشتر بود یقین داشته باشید که اعمالتان بهتر بوده است، افزود: تاکنون رفت و آمدها بسیار و همایش ها، جشنواره ها و کلاس های مختلفی توسط کانون های مساجد برگزار شده ولی ما چطور باید متوجه شویم که این برنامه ها و فعالیت ها اثرگذار بوده است؟

وی اضافه کرد: ما در ستاد عالی کانون های مساجد مدعی هستیم که نزدیک به ٢٢ هزار کانون فرهنگی هنری، ١٢ هزار کتابخانه در جوار مساجد و ٧٤٠ کانون تخصصی در ٢٣ رشته تاسیس شده و این برنامه های متنوع که همه ساله برگزار می شود، اگر منجر به این شود که صفی به صف های نماز جماعت مساجد اضافه شده باشد، باید بدانیم که موفق بوده ایم.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، تصریح کرد: در مجموعه استان خوزستان و کانون های مساجد اگر اقدامات خوب بوده اند، باید یقین داشته باشیم موفق عمل کردیم چون همه این ها مقدمه بوده و اصل این است که جوانان و نوجوانان را با مسجد پیوند دهیم و با نماز بیش از پیش آشنا کرده ایم.

وی ابراز کرد: با توجه به بازدیدها و سفرهای متعددی که به خوزستان داشتم، مشاهده کردم در بسیاری از مساجد این استان اقامه نماز جماعت مثال زدنی بوده و زیباترین، منسجم ترین و متنوع ترین فعالیت ها در کانون های مساجد استان خوزستان برگزار می شود و هر وقت کسی می خواهند کارهای خوب استان ها را ببینند، یکی از استان هایی که در اولویت پیشنهاد می کنم کانون ها و مساجد خوزستان هستند.

طاهریان، عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری، بسیج و سایر نهادهای و تشکل های مسجد باید برای اعتلای مسجد کار کنند و شکست ما آن موقعی است که برای اینکه کانونمان بدرخشد کار کنیم؛ باید توجه داشت کانون ها باید برای تجلی بیشتر مسجد درخشش داشته باشد و لازم است این موضوع را اصل قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مساجد خوزستان در سطح کشور مانند نگینی می درخشند و علت آن وجود ظرفیت عظیم نیروی انسانی و جوانان فعال است، خاطر نشان کرد: باید اعتراف کرد که خوزستان سرزمین مقدسی است و شهدا در این راستا نقش اساسی دارند.

وی ادامه داد: بیشتر سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس زیباترین خاطرات خود را از خوزستان دارند و همچنین کسانی که در عرصه فرهنگی و دینی کشور کار می کنند نیز زیباترین خاطراتشان از این استان است و این فضای همراه با ایثار و شهادت قطعا می تواند تاثیر جدی داشته باشد.

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار امیدواری کرد: ١٨ اسفند امسال که بیست و سومین سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور است فرصتی ارزشمند برای تقدیر از فعالان این عرصه باشد و تمام تلاشمان بر این بوده با بضاعت اندک شرایطی جهت بهبود وضعیت این مراکز دینی و فرهنگی فراهم شود.

وی در پایان از زحمات مسئول و همکاران دیبرخانه کانون های مساجد خوزستان که دلسوزانه و با تمام توان در حال خدمت به عرصه فرهنگی هستند و حمایت ها و نظارت ارزشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان اجرایی فرهنگی و دینی استان تقدیر و تشکر کرد و یاد آور شد: سال ٩٥ در پناه الطاف الهی، سالی همراه با خیر و برکت برای همه فعالان این عرصه باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.