پنجمین پیش کنگره امام شافعی(رض) که با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، علما و روحانیون استان و 60 نفر از علما اقلیم کردستان عراق در دانشگاه آزاد مریوان برگزار شد

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج، نماینده ولی فقیه در کردستان با تقدیر و تشکر از حضور روحانیون، علما، مسئولین و اقشار مختلف مردم در این همایش، از برگزار کنندگان پنجمین نشست این پیش کنگره قدردانی کرد.
وی گفت: برگزاری پیش کنگره امام شافعی فرصت مناسب برای تقویت وحدت جهان اسلام و همفکری بیشتر میان مسلمانان است.

آیت الله حسینی شاهرودی به مطالعاتی که در باب زندگی امام شافعی داشته است اشاره کرد و افزود: در مطالعه ای که از زندگی امام شافعی داشته ام به این نتیجه رسیده ام که چرا بهتر از این به افکار او توجه نشده است، چرا که از همه ابعاد می توان به زندگی این عالم برجسته توجه کرد.
وی به جایگاه امام شافعی اشاره کرد و افزود: امام شافعی نیز بهترین الگو و حسنه برای روحانیون و علما است، چرا که شخصیتی بزرگ و والایی دارند و از همان کودکی با آموزش قرآن درس را آغاز کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ابعاد مختلف زندگی امام شافعی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های امام شافعی که کمتر به آن توجه شده است، این قسمت از زندگی ایشان است که با قرآن آغاز کرده است و فقه اش را نیز مبتنی بر قرآن گذاشته است.
فرماندار مریوان هم در این کنگره  با ابراز قدردانی از برگزاری و بانیان این کنگره گفت: پیام امام شافعی(رض) کامل، روشن و مبرهن است و به اتحاد اعتقاد راسخ دارد و تمام نظریاتش برداشت یک انسان وارسته از دین است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.