مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنوراه ورزش های همگانی و بومی منطقه ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آل‌هاشم در نشست شورای ورزش همگانی استان،گفت: مهم‌ترین رخداد جامعه عشایری همان سوارکاری عشایر است که هر ساله در آستانه کوچ عشایر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه عشایر استان 2 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: با توجه به نحوه زندگی عشایر و تخصیص منابع در حوزه عشایر 82 تا 95 درصد از امکانات زیربنایی برخوردار هستند.

وی افزود: با توجه به وِیژگی خاص زندگی عشایر مکان‌ها و سالن‌های ورزشی آنچنانی در اختیار ندارند و صرفا در خصوص ورزش‌های بومی عشایر تلاش شده و به دور از هر گونه تجملات در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور عشایر استان آذربایجان‌شرقی گفت: این رویداد ورزشی در همه سال‌ها به جز سالی که سیل آمد با همکاری تمام تا به امروز برگزار شده و در تقویم ورزشی استان جایگاه مناسبی را دارد.

وی با اشاره به حضور جمعیت حدود 40 هزار نفر در این مسابقات، گفت: زیبایی این رخداد به صورتی است که در هیچ کجا دیده نمی‌شود و باعث نشاط و شادابی خاصی در جامعه می‌شود.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه این رخداد ورزشی جامعه عشایر باید نظام‌مند شود. گفت: متولی اصلی ورزش در استان اداره کل ورزش و جوانان بوده و ما نیز در کنار این سازمان برای برگزاری این روز داد ورزشی مهم تلاش همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.