اهواز؛

65 میلیارد تومان کل مطالبات ذرتکاران استان

حدود 2 میلیارد تومان از مطالبات ذرتکاران که مربوط به مابه‌التفاوت قیمت خرید ذرت تولیدی امسال بوده، هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیراداره جهاد کشاورزی شوش با اشاره به تجمع ذرتکاران این شهرستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات، خواستار پرداخت این وجوه شد و گفت: در سال جاری 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت محصول ذرت رفت و برای نخستین بار حدود 85 هزار تن از محصولات ذرت این شهرستان از طریق بورس عرضه شد.

علیرضا ملک زاده افزود: با گذشت حدود 2 ماه از زمان آخرین تحویل محصول ذرت شوش، هنوز مابه‌التفاوت قیمت فروش آن پرداخت نشده است.

ملک زاده بیان کرد: قیمت فروش ذرت از طریق بورس بین 610 تا 640 تومان به ازای هر کیلوگرم بوده است و عدم پرداخت مطالبات مشکلاتی را برای ذرتکاران از جمله محدودیت در هزینه‌های کشت سال بعد و تامین نهاده‌ها به دنبال دارد. بنابراین پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی، استانداری و نمایندگان مجلس دز این زمینه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کل مطالبات ذرتکاران استان حدود 65 میلیارد تومان است، بیان کرد: فروش ذرت از طریق بورس طرح موفقیت آمیزی بوده است که امسال برای نخستین بار اجرا شد زیرا کشاورزان از این طریق می‌توانند محصولات خود را با ذکر میزان و نوع کیفیت در تابلوی بورس نمایش دهند و در اقصی نقاط کشور به سرعت محصول خود را عرضه کنند و به محض فروش، پول خود را دریافت کنند.

انتهاي پیام/و

برچسب ها: خوزستان ، ذرت ، شوش ، مطالبات ، تجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.