رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:روسیه مصمم به اجرای تعهدات خود در تحویل سامانه اس-300 به ایران است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با "ماسیمو دالما" نخست وزیر سابق ایتالیا با حضور در جمع خبرنگاران درباره زمان تحویل سامانه اس- 300 از سوی روسیه به ایران اظهار داشت: روسیه مصمم به اجرای تعهدات خود درباره تحویل سامانه اس-300 به ایران است و مانع جدی جهت انتقال این سامانه دفاعی از روسیه به ایران وجود ندارد.

ولایتی در ادامه با اشاره به دیدار خود با نخست وزیر سابق ایتالیا افزود: نخست وزیر سابق ایتالیا قبول داشت که باید با تروریست‌ها مقابله کرد و در عین حال به دنبال یک صلح عادلانه در سوریه بود، حفظ تمامیت ارضی سوریه مهمترین مسأله امروز منطقه است و تا آنجا که به ایران مربوط می‌شود ایران از حکومت قانونی و مردم سوریه حمایت می‌کند.

وی افزود: حمایت ما از سوریه امری طبیعی است چرا که با توجه به سابقه دوستی 37ساله جمهوری اسلامی با سوریه، ایران از سوریه در برابر تهاجم بیگانگان و تروریست‌ها دفاع می‌کند.

ولایتی گفت: معتقدیم امنیت سوریه، امنیت جمهوری اسلامی ایران است پس دفاع از این منطقه هم دفاع از ایران است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به طرح آتش بس در سوریه اظهار داشت: با توجه به طرح آتش بسی که در سوریه برقرار شده و از سوی معارضین مورد نقض قرار گرفته است، امید زیادی به برداشته شدن گام‌های جدی وجود ندارد.

ولایتی افزود: آمریکا و کشورهای مورد حمایت آن، این آتش بس را بهانه‌ای برای تجزیه سوریه قرار داده‌اند و به دنبال طرح B هستند تا در نهایت این کشور را تجزیه کنند اما مردم و متحدان سوریه اجازه این اتفاق را نخواهند داد و خواب آمریکایی‌ها قطعا تعبیر نخواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد آینده روابط ایران و اروپا تصریح کرد: روابط ایران و اروپا آینده‌ای نسبتا امیدبخش دارد چرا که اروپا سعی می‌کند سیاست خود را در مسائل مختلف خصوصا در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا متمایز از سیاست‌‌های آمریکا پیش ببرد.

وی افزود: طی دیدارهایی که در ماه‌های اخیر با حضور مقامات بلند پایه کشورهای اروپا به ایران سفرهایی انجام شد، همگان اعتراف دارند که ایران بعنوان مقتدرترین کشور خاورمیانه می‌تواند نقش موثری در ایجاد صلح در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: ولایتی ، روسیه ، دفاعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار