میزان تولید آبزیان در استان تا پایان بهمن ماه امسال به 12 هزار و 207 تن افزایش یافته است که این میزان تولید نسبت به برنامه هدفگذاری شده 278 درصد رشد نشان می دهد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر شیلات استان زنجان گفت:استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داد.

بورانی افزود: فعالیت های آموزشی و ترویجی به منظور آبزی پروری و آبزی مصرفی ، طراحی و اجرای انواع مختلف مزارع پرورش ماهی ، ورود گونه های اقتصادی سریع الرشد از جمله قزل آلای رنگین کمان و ماهی آزاد و ماهی سفید دریای خزر از جمله عوامل مهم در رسیدن به این موفقیت است.

وی وجود بازارهای مناسب برای محصولات تولیدی این استان به دلیل پاک و سالم بودن آبزیان تولیدی و استفاده آبزی پروران از انواع تجهیزات مدرن و بومی استان زنجان ازدیگر عوامل مهم در افزایش تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم در استان می توان عنوان کرد .

مدیر شیلات استان زنجان گفت:در طول سال گذشته 10 هزار و 231 تن تولید انواع آبزیان تولید شده بود که میزان تولید تا پایان بهمن ماه امسال به 12 هزار و 207 تن افزایش یافته است که این میزان تولید نسبت به برنامه هدفگذاری شده 278 درصد رشد نشان می دهد .

بورانی افزود:در حال حاضر تولید انواع آبزیان20 درصد و تعداد استخرهای مزارع آبزی پروری 26 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته اند

وی ادامه داد: 474 مزرعه پرورش ماهی سال گذشته به حدود 590 باب افزایش یافته است.

نرم استفاده از آب تازه از 10 لیتر در ثانیه برای تولید یک تن ماهی ( نرم دنیا ) به یک لیتر در ثانیه برای همین میزان تولید کاهش یافته است.

لازم بذکر است ازمجموع 12هزارو207 تن تولید بیش از 10هزارو30 تن آن به تولید ماهیان سردآبی اختصاص دارد.



انتهای پیام/ن
برچسب ها: تولید ، ابزیان ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.