کرمانشاه؛

خرید محصولات فرش بافان تضمینی می شود

صنعت فرش کرمانشاه نیازمند حمایت جدی است ، استانداری و کمیته امداد استان در تکاپوی حمایت جدی.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری در کارگروه اشتغال استان که با حضور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد صنعت فرش دستباف استان را نیازمند حمایت جدی دانست و گفت: بسیاری از افرادی که آموزش فرش بافی دیده اند برای فعالیت خود نیازمند 4 تا 5 میلیون تسهیلات هستند که در این میان مجموعه ای همچون کمیته امداد می تواند با در اختیار گذاشتن وام های کم بهره، کمک قابل توجهی به این افراد داشته باشد.

مهندس رضا رحیمی در ادامه افزود : این واقعیت تلخ نشانگر آن است که با وجود همه زمینه ها و استعدادهای موجود در حوزه فرش تاکنون سرمایه گذاری و برنامه ریزی چندانی برای توسعه این صنعت اشتغال زا صورت نگرفته است.

در ادامه این نشست معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: آمار بیکاری در کرمانشاه بسیار بالاست و باید همه به رفع این معضل کمک کنند.

دکتر محمد امید حمایت از فرش بافان استان را از برنامه های این نهاد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد هزینه های فضای آموزشی، تهیه مواد اولیه و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به فرش بافان را عهده دار می شود و همچنین فرش های بافته شده را نیز با قیمت مناسب از آن ها خریداری می کند.

وی در ادامه گفت: کمیته امداد در هر استان کشور یک شهرستان را انتخاب می کند و سپس با کاریابی، در اختیار قراردادن تسهیلات و برنامه های حمایتی به ایجاد اشتغال کمک می کند.

دکتر محمد امید همچنین از آمادگی این مجموعه برای امضای تفاهم نامه در خصوص حمایت از مشاغل کوچک و بزرگ در استان خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرمانشاه ، اقتصاد ، فرش ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.