تقویم روزانه فوتبال

تیم بزرگ لندن برای بازی در ورزشگاه بدون مشتری تاسیس شد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است اختصاص دارد.

تیم بزرگ لندن برای بازی در ورزشگاه بدون مشتری تاسیس شد به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است میپردازیم.

* بازگشت پرسپولیس به آسیا
۲۰ اسفند ۱۳۸۷، پرسپولیس که بعد از شش سال به لیگ قهرمانان آسیا بازگشته بود ، با نتیجه سه بر یک الشارجه امارات را شکست داد.
در این مسابقه که با حضور ۶۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی برگزار شد ، کریمی، نیکبخت و نوروزی به ثمر رساندند.
در این مسابقه علی کریمی که پس از مصدومیت دوباره به ترکیب پرسپولیس اضافه شده بود ، درخشش فوق العاده ای داشت و در طول ۶۰ دقیقه حضورش در میدان ، کار الشارجه را با کمک هم تیمی هایش تمام کرد.

* تاسیس باشگاه چلسی
۱۰ مارس ۱۹۰۵، باشگاه چلسی در لندن تاسیس شد.
داستان باشگاه چلسی توسط فردی به نام گاس میرس آغاز شد. وی در سال ۱۹۰۴ ورزشگاه استمفورد بریج را خرید. آن زمان این ورزشگاه مورد استفاده رشته های دیگر ورزشی بود و میرس زمین فوتبال را هم در آن تاسیس کرد. وی سپس تصمیم گرفت تا ورزشگاه را به باشگاه فولام برای انجام بازیهای خانگی شان اجاره دهد اما فولامی ها علاقه ای به این کار نداشتند و پیشنهاد او را نپذیرفتند. او سپس تصمیم گرفت تا یک باشگاه فوتبال برای خودش تاسیس کند.
او نام باشگاه را چلسی گذاشت و در مسابقات دسته دوم انگلیس شرکت کردند و پس از دو سال به دسته اول آمدند.
اولین قهرمانی چلسی در انگلیس در سال ۱۹۵۵ رقم خورد. چلسی چند موفقیت را در قرن ۲۰ به دست آورد ولی آنها از سال ۲۰۰۳ که آبراموویچ ثروتمند و روسی این باشگاه را خرید تبدیل به یک تیم بزرگ و مدعی در انگلیس شدند و جام های متعددی را در این کشور به دست آوردند. حتی یک بار نیز آنها تحت هداین روبرتو دی متئو مربی موقت ایتالیایی خود ، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند.
 چلسی تاکنون پنج دوره قهرمان لیگ برتر انگلستان شده‌است و همچنین هفت قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و پنج قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان را در کارنامهٔ خود دارد. این تیم در مسابقات اروپایی نیز توانسته‌است دو قهرمانی درجام در جام اروپا،یک قهرمانی در سوپر جام اروپا،یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۲ و یک قهرمانی در لیگ اروپا به دست آورد.

* پیروزی تیم دسته دومی برابر رئال
۱۰ مارس ۱۹۷۱ یک نتیجه عجیب در یک چهارم نهایی جام برندگان اروپا رقم خورد و تیم کاردیف سیتی که در دسته دوم لیگ انگلیس قرار داشت با یک گل تیم قدرتمند رئال مادرید را شکست داد.
کاردیف سیتی که فصل گذشته قهرمان جام حذفی ولز شده بود و به همین دلیل جواز حضور در مسابقات جام برندگان اروپا را پیدا کرده بود ، این مسابقات را با قدرت آغاز کرد و توانست تا یک چهارم نهایی بالا بیاید و در این مرحله به تیم پرستاره رئال مادرید برخورد کرد.
دیدار رفت در حضور ۵۰ هزار تماشاگر ورزشگاه کاردیف برگزار شد و کاردیف با گل دقیقه ۳۱ برایان کلارک توانست شگفتی بزرگی بیافریند و رئال را شکست دهد.
البته رئال در بازی برگشت در اسپانیا این تیم را دو بر صفر شکست داد و به مرحله بعد صعود کرد. رئال در پایان این جام نیز پس از شکست از چلسی در فینال نایب قهرمان شد.

* تولد ساموئل اتوئو
۱۰ مارس ۱۹۸۱، ساموئل اتوئو ستاره کامرونی و سابق تیم های بارسلونا ، اینتر و چلسی متولد شد.
اتوئو فوتبال حرفه ای خود را در سال ۱۹۹۷ از تیم رئال مادرید آغاز کرد اما نتوانست هیچ مسابقه ای را برای این تیم بازی کند و در زمان حضورش در مادرید معمولا به تیم های دیگر قرض داده می شد تا اینکه در سال ۲۰۰۰ با تیم مایورکا قرارداد امضا کرد. او در این تیم درخشید و در سال ۲۰۰۳ با مایورکا قهرمان جام حذفی اسپانیا شد.
در سال ۲۰۰۴ رئال مادرید خواست تا اتوئو را دوباره به مادرید بازگرداند و با وی قرارداد امضا کند اما او ترجیح داد تا به تیم رقیب یعنی بارسلونا بپیوندد.
اتوئو در بارسا بسیار موفق بود و در مدت حضورش در این تیم سه بار قهرمان لالیگا و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. او در ۴ می ۲۰۰۸، دویست و چهل و دومین مسابقه خود را در لالیگا انجام داد و رکورد بیشترین بازی یک بازیکن آفریقایی در این لیگ را به نام خود ثبت کرد. او تا تابستان ۲۰۰۹ که در بارسا بود ، رکورد خود را به ۳۰۹ مسابقه افزایش داد.
اتوئو در سال ۲۰۰۹ به عنوان بخشی از مبلغ قرارداد زلاتان ابراهیموویچ که از اینتر به بارسا پیوسته بود ، به اینتر رفت. او در این تیم هم موفق بود و زیر نظر مورینیو با اینتر موفق به کسب سه گانه شدند.
او سپس در سال ۲۰۱۱ از اینتر جدا شد و با قراردادی سنگین به تیم آنژی ماخاچ کالای روسیه پیوست. حقوق او در این تیم ، سالی ۲۰ میلیون پوند بود و با این قرارداد او تبدیل به پردآمدترین فوتبالیست جهان شد.
اتوئو سپس در سال ۲۰۱۳ به چلسی پیوست.
او در تیم ملی کامرون هم موفق بود و همراه با این تیم دو بار قهرمان جام ملتهای آفریقا و یک بار قهرمان المپیک شد. وی با ۵۵ گل بهترین گلزن تاریخ کامرون محسوب می شود.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار