یک روزنامه آمریکایی نوشت سناتورهای ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در کنگره متحد شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست» با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: سناتورهای ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره پس از ماه‌ها اختلاف، بدنبال آزمایش اخیر موشکی ایران برای وضع تحریم‌های جدید علیه این کشور متحد شده‌اند.         

در ادامه گزارش امده است: «باب کورکر،» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا و «بن کاردین،» عضو بلندپایه دموکرات در این کمیته، برای تصویب قانون اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حال رایزنی با دیگر اعضای کنگره هستند. پرتاب موشک بالستیک از سوی ایران در رزمایش اخیر، به خودی خود ناقض مفاد توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی نیست. با این وجود، مقامات آمریکایی معتقدند این اقدام ایران در تضاد با دیگر قوانین بین‌المللی بوده و توافق هسته‌ای را نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. 

این گزارش می‌افزاید: سناتورهای کنگره همچنین برای تمدید و افزایش تحریم‌هایی که آمریکا در رابطه با تسلیحات متعارف و اقدامات تروریستی علیه ایران وضع کرده است، مذاکراتی را انجام داده‌اند. اگر مجلس سنا با بسته جدید «تحریم‌ها» علیه ایران موافقت کند، احتمال تصویب آن در مجلس نمایندگان نیز وجود دارد. 

«پال رایان،» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز سه‌شنبه، اظهار داشت کنگره دولت را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران – بدنبال آزمایش موشکی اخیر این کشور- تحت فشار قرار خواهد داد. 


با این وجود، نگارنده گزارش معتقد است تحریم‌های جدید علیه ایران بر خلاف تحریم‌هایی که آمریکا به تازگی علیه کره شمالی وضع کرده است، به سرعت عملی نخواهد شد. علاوه بر این، اجرای تحریم‌های جدید علیه تهران به طور همزمان نخواهد بود.   




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
دس از سر ما بردارید تو رو خدا . چی از جون ما میخواید اخه؟
آخرین اخبار