ده ها فروند شناور تندرو به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس تحویل داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، شناورهای تندروی کلاس عاشورا، ذوالفقار و گشتی امداد و نجات توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تحویل دهی این شناورها با اشاره بر ضرورت افزایش توان رزمی- دفاعی نیروهای مسلح در دفاع از ایران اسلامی،گفت: دکترین نظامی ایران بر پایه بازدارندگی موثر شکل گرفته و بر اساس آن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری را تهدید نمی کند و ضامن صلح ، ثبات و امنیت است و فقط متجاوزان باید از آن هراسان باشند.
سردار دهقان افزود : امروز تهدیدات دریا محور از تهدیدات راهبردی به شمار می رود و تقویت همه جانبه ،روزآمد سازی تجهیزات و امکانات نیروی دریایی سپاه و ارتش که وظیفه حفاظت و حراست در یکی از حساس ترین و مهمترین آبراهه های بین المللی یعنی خلیج فارس را بر عهده دارند از اهمیت خاصی برخودار است.
وی در رابطه با روند طراحی و ساخت انواع شناور ها و تسلیحات مورد نیاز نیروهای مسلح افزود: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با پیشتازی، پویایی، خلاقیت و نوآوری ، در این عرصه نقش منحصر به فردی در افزایش توان رزمی دریایی نیروی های مسلح ایفا می کند.
سردار دهقان از آمادگی و هوشیاری نیروی دریایی راهبردی سپاه و ارتش در صیانت و حراست از مرزهای آبی کشور، قدردانی کرد و افزود : افزایش اقتدار دریایی کشورمان برای استقرار و گسترش صلح، ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از تلاش های ارزنده مدیران ،متخصصان ، محققان و کارکنان صنایع دریایی وزارت دفاع و همکاری و تعامل نزدیک فرماندهان و دریادلان نیروی دریایی سپاه قدردانی کرد و گفت: در سایه این وحدت ،همدلی و همزبانی، امروز شاهد امنیت و آرامش در آبهای کشور هستیم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: درحالی که همه نیروهای دریایی جهان از شناورهای تندرو با سرعت های زیر 35 نات بهره می برند اما نیروی دریایی سپاه اکنون شناورهای تندروی رزمی با سرعت 60 نات در اختیار دارد.
سردار سرتیپ علی فدوی افزود: همه این شناورها را متخصصان کشورمان طراحی و ساخته اند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سال آینده هم ساخت شناورهای تندروی رزمی با 80 نات سرعت آغاز می شود.
وی با اشاره به اینکه نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی تنها نیروی دریایی جهان است که از چنین توانمندی در عرصه ساخت شناورهای رزمی تندرو برخوردار است، افزود: پویایی، خلاقیت ،نوآوری و بهینه سازی تجهیزات و امکانات از شاخص های تولید تسلیحات در داخل کشور است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای متخصص ومومن سپاه و ارتش از آمادگی کامل برای دفاع از مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند.
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.