بزرگترین پایانه مسافربری غرب کشور باحضور، وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شهردار تبریز در آئین بهره برداری از این پایانه مسافربری گفت: این پایانه عیدانه شهرداری تبریز است که می تواند در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام اثرگذار باشد.

نجفی اعتبار هزینه شده برای این پایانه را 800 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بخش اعظم این اعتبار در دو سال گذشته تخصیص و هزینه شده است.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری تبریز نیز در این آیین، مساحت این پروژه را 21 هزار مترمربع در سه طبقه اعلام کرد و گفت: این بزرگترین پایانه مسافربری غرب کشور محسوب می شود.

قلیزاده با اشاره به اینکه، طبقه همکف ساختمان این پایانه شامل سالن انتظار و سالن مسافرگیری است، گفت: 18 گیشه بلیط فروشی، فروشگاه و کافی شاپ در این طبقه ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه نیم طبقه اول شامل قسمت اداری، کتابخانه و رستوران است، افزود: در زیر زمین این ساختمان هم محل بازی کودکان و اتاق مادر کودک ایجاد شده است.

طبقه زیرزمین این پروژه مساحتی بالغ بر شش هزار و ٤٠٢ متر مربع دارد و شامل سرویس‌های بهداشتی، تاسیسات سالن استقرار دستگاه های هواساز و انبار است.

طبقه همكف نیز 11هزار و ٢٦ متر مربع مساحت دارد و شامل سالن های پایه(كانونی،اصلی و انتظار) و همچنین ٣٤ غرفه برای دفاتر تعاونی های مسافربری است.

همچنین طبقه اول ساختمان اصلی ترمینال مركزی تبریز در مساحتی بالغ بر دو هزار و ٧٢٤ متر مربع شامل فودكورت، مركز كنترلب فضاهای اداری،كافی نت و ... است.


انتهای پیام/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.