معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به طور کلی 20 درصد از مجموع جمعيت کشور به ورزش همگانی مي پردازند.

غلامرضا شعباني بهار معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با خبرنگار  سایر حوزه های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت : سلامت عمومي وظيفه اي حاکميتي است و کليه دستگاه هاي اجرايي در اين موضوع مسئوليت دارند چرا که انجام ورزش روزانه يکي ازعوامل تضمين کننده اين سلامت عمومي است.
 
شعباني بهار افزود : به عبارت ديگرشاخص توسعه از نظر سازمان بهداشت جهاني ميزان افرادي است که در جامعه به ورزش مي پردازند و در نتيجه در سلامت به سر مي برند لذا اجراي برنامه هاي ورزش همگاني در کليه ادارات دولتي را در برنامه داريم.
 
معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد : هر فعاليت بدني و حرکتي که باعث افزايش ميزان ضربان قلب فرد شود و در طول هفته به مدت 30 تا 40 دقيقه تکرار شود در زمره فعاليت ورزشي جاي مي گيرد در واقع ورزشکار فردي است که در هفته 3 جلسه به تمرين مي پردازد.
 
شعباني بهار گفت : در بحث آمار کمي ورزشکاران داخلي با 2 گروه ورزشکاران سازمان يافته و غيرسازمان يافته رو به رو هستيم به طور کلي20 درصد از مجموع جمعيت کشور به ورزش همگاني مي پردازند ضمن اينکه 93 هزار مربي ورزش همگاني در کشور وجود دارند.
 
معاونت توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد : با برنامه ريزي و حمايتهاي مالي صورت گرفته ، ميزان 2 ميليون و 500 هزار نفري ورزشکاران در سال 92 به ميزان 2ميليون و 850 هزار نفر در سال 93 افزايش داديم ضمن اينکه در برنامه داريم که تا پايان سال 96 اين جمعيت را به ميزان 3 ميليون و 600 هزار نفر ارتقا دهيم.
 
شعبانی بهار با اشاره به محدودیت بودجه در حوزه ورزش همگانی گفت : امیدواریم با حمایت نهادهای مسئول و تامین منابع مالی لازم بتوانیم گام های مفیدی در امر توسعه زیرساخت های ورزش همگانی و ارتقای آن در کشور برداریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار