گزارش‌ها حاکی از آن است که کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست این اتحادیه برای انتخابات دبیر کل اتحادیه عرب با اختلافاتی روبه رو شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: قطر خواستار تعویق یک ماهه انتخاب دبیر کل جدید اتحادیه عرب شد. مصر با درخواست قطر در این باره مخالفت کرد. از سوی دیگر، سودان هم در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره بر لزوم محدود نشدن انتخاب دبیر کل اتحادیه عرب به مصر و انتقال این سمت بین کشورهای عربی تاکید کرد.

سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه که پشت درهای بسته در حال برگزاری است، اصرار دارد دبیر کل جدید در نشست امروز انتخاب شود.

22 عضو اتحادیه عرب روز پنج شنبه در حال رای گیری برای انتخاب دبیر کل جدید این اتحادیه هستند و یک دیپلمات کهنه کار مصری تنها رقیب این انتخابات است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قاهره گزارش داد" این رای گیری در زمانی حساس برای خاورمیانه انجام می شود. احمد ابوالغیط، سفیر سابق مصر در سازمان ملل، و دیپلمات کهنه کار مصری در زمان حسنی مبارک، تنها نامزد برای تصدی سمت دبیر کلی اتحادیه عرب است و پیش بینی می شود مورد تائید اعضای اتحادیه عرب قرار گیرد. این یک پروتکل دیرینه است که مصری ها برای دبیر کلی اتحادیه عرب نامزد شوند و می توان گفت اتحادیه عرب تقریبا صرفا تحت ریاست مصری ها بوده است.
از زمان بهار عربی در سال 2011، اتحادیه عرب به علت اختلاف ها تضعیف شده است. اما برغم نفوذ روز به کاهش اتحادیه عرب ، یک رهبری قوی ممکن است بتواند به تقویت وجهه این اتحادیه کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار