تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ ۲۱ اسفند (۱۱ مارس) رخ داده است ، اختصاص دارد.

نایب قهرمانی ایران در اولین مسابقات رسمی تاریخ فوتبال کشورمانبه گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال با مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است میپردازیم.
 
* نایب قهرمانی ایران در اولین دوره بازیهای آسیایی
 
۱۱ مارس ۱۹۵۱ ، تیم ملی کشورمان با شکست برابر هند در فینال اولین دوره مسابقات آسیایی که در دهلی نو برگزار شد ، مدال نقره را به دست آورد.

۱۱ کشور در اولین دوره بازی های آسیایی شرکت کردند که البته در فوتبال فقط ۶ کشور حضور داشتند.

تیم ملی فوتبال کشورمان این بازی ها را با برد ۲ بر صفر برابر میانمار آغاز کرد. سپس به تیم قدرتمند ژاپن خورد و بازی اول دو تیم بدون گل مساوی شد. این مسابقه تکرار شد و تیم ملی کشورمان در بازی تکراری با نتیجه سه بر دو از سد ژاپن گذشت و به فینال رسید. اما در فینال برابر میزبان مسابقات با یک گل شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. ژاپن نیز با پیروزی دو بر صفر برابر افغانستان مدال برنز گرفت.

این مسابقات ، اولین مسابقات رسمی تیم ملی فوتبال کشورمان در تاریخ فوتبال کشورمان بود.
کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی ۱۹۵۱ هندوستان با کسب هشت مدال طلا، شش مدال نقره و دو مدال برنز و در مجموع ۱۶ مدال، با رتبه سوم این بازی ها، به کار خود پایان داد. ژاپن اول شد و هندوستان نیز در جایگاه دوم ایستاد.
 
* اولین مسابقه آلمان و اسپانیا در انتخابی جام جهانی
 
11 مارس ۱۹۳۴، اسپانیا و آلمان هر دو اولین مسابقه خود در انتخابی جام جهانی را در طول تاریخ خود انجام دادند و هر دو تیم ۹ گل به حریفانشان زدند.

این دو کشور در اولین دوره مسابقات جام جهانی در سال ۱۹۳۰ شرکت نکرده بودند و در مسابقات انتخابی ۱۹۳۴ کردند تا در دوره دوم جام جهانی شرکت کنند.

بر اساس قرعه اسپانیا باید با پرتغال بازی میکرد و آلمان هم در یک گروه سه تیمی با فرانسه و لوکزامبورگ هم گروه شد.

در ۱۱ مارس اسپانیا در مادرید با پرتغال روبرو شد و با ۹ گل این تیم را در هم کوبید. در همین روز آلمان با لوکزامبورگ بازی کرد و آنها هم با نتیجه ۹ بر یک پیروز شدند.

اسپانیا سپس با شکست دو بر یک پرتغال در دیدار برگشت به جام جهانی صعود کرد در حالی که آلمان دیگر مسابقه ای را انجام نداد و پس از پیروزی شش بر یک فرانسه برابر لوکزامبورگ به همراه این تیم به جام جهانی صعود کرد.

البته هیچ کدام از دو تیم اسپانیا و آلمان در جام جهانی موفق نبودند. اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی از ایتالیا که در پایان قهرمان شد ،شکست خورد و حذف شد. آلمان نیز در نیمه نهایی به نایب قهرمان مسابقات ، چکسلواکی باخت.

* اولین مسابقه رسمی بانوی پیر
 
۱۱ مارس ۱۹۰۰ تیم یوونتوس ایتالیا اولین مسابقه رسمی خود را انجام داد و با یک گل از تیم همشهری خود ، تورینسه شکست خورد.

باشگاه یوونتوس از سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و اولین دوره مسابقات لیگ ایتالیا نیز در همان سال برگزار شد اما یوونتوس تا در سه دوره اول این مسابقات شرکت نکرد.

آنها در سال ۱۹۰۰ برای اولین بار در مسابقات لیگ شرکت کردند و یکی از شش تیم حاضر در مسابقات لیگ بودند. یووه در یک گروه سه تیمی با دو تیم دیگر از شهر تورین یعنی تورینسه و جیناستیکا تورینو هم گروه شد و سه تیم دیگر در گروه دوم قرار داشتند.

یووه با پیراهن صورتی که آن زمان پیراهن اول این تیم محسوب میشد برابر تورینسه قرار گرفت و با یک گل شکست خورد. البته آنها سپس توانستد دو بار با نتیجه دو بر صفر تیم جیناستیکا تورینو را شکست دهند اما در بازی برگشت برابر تورینسه باز هم از این تیم با نتیجه دو بر یک شکست خوردند.

بانوی پیر ایتالیا اولین بار در سال ۱۹۰۵ قهرمان ایتالیا شد و اکنون با ۳۱ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم ایتالیا محسوب می شود.
 
* تولد دروگبا
 
۱۱ مارس ۱۹۷۸، دیدیه دروگبا ستاره ساحل عاجی سابق چلسی متولد شد.

او سالهای زیادی را در کشور فرانسه گذراند و در این کشور فوتبال خود را آغاز کرد. او از سال ۱۹۹۷ که فوتبال حرفه ای خود را آغاز کرد ، در چند باشگاه فرانسوی بازی کرد و با درخشش در مارسی نامی برای خود دست و پا کرد. پس از درخشش در مارسی او با مبلغ ۲۴ میلیون یورو به چلسی پیوست.

او ۸ فصل در چلسی بازی کرد و ۱۵۷ گل در ۳۴۱ مسابقه برای این تیم به ثمر رساند و به چهارمین گلزن تاریخ این باشگاه و یکی از محبوبترین بازیکنان در نزد هواداران این تیم لندنی تبدیل شد. 

دروگبا پس از پایان قراردادش در سال ۲۰۱۲ چلسی را ترک کرد و به لیگ چین رفت. وی سپس به گالاتاسرای ترکیه رفت. او سپس دوباره به چلسی بازگشت و ۲۸ مسابقه و ۴ گل به کارنامه خود در این تیم اضافه کرد.

دورگبا اکنون در تیم مونترال ایمپکت کانادا بازی می کند.

۱۰۴ بازی ملی برای ساحل عاج و۶۳ گل نیز در کارنامه وی به چشم میخورد و بهترین گلزن تاریخ کشورش محسوب میشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار