طرح بادشکن غیرزنده در 30 کیلومتر حاشیه دریاچه ارومیه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛طی آیینی همزمان با هفته منابع طبیعی و با حضور طرح جامع مقابله با بیابان‌زایی و گرد و غبار و ریزگردها در قالب 980 هکتار بوته‌کاری، 500 هکتار نهال‌کاری یک هزار و 300  هکتار قرق و 30 کیلومتر بادشکن غیرزنده حاشیه دریاچه ارومیه در سطح 4 هزار هکتار از اراضی شندآباد شهرستان شبستر برای احیای دریاچه ارومیه آغاز شد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با کاشت یک بوته در این منطقه گفت: برای اجرای این طرح 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

عباس کارگر اظهار داشت: در مجموع 20 هزار هکتار برای ایجاد پوشش گیاهی و تثبیت خاک در این منطقه پیش‌بینی شده است که امروز عملیات اجرایی 4 هزار هکتار آن آغاز می‌شود.

وی افزود: ایجاد 980 هکتار بوته‌کاری، 500 هکتار نهال‌کاری،یک هزار و 300 هکتار قرق و 30 کیلومتر بادشکن جزو این طرح است.

کارگر با بیان این که سه چالش بیابان‌زایی، کمبود آب و تغییر اقلیم دنیا را تهدید می‌کند، گفت: خشکی دریاچه ارومیه هم جزو این سه چالش جهانی است.

وی گرد و غبار نمکی را از عمده‌ترین مشکلات ساکنان حوضه دریاچه ارومیه از جمله شبستر، شندآباد و دیگر مناطق درگیر عنوان کرد و افزود: دولت تدبیر و امید در نظر دارد تا برای کاهش گرد و غبارهای نمکی، پوشش گیاهی منطقه را احیا کند و طرح بوته‌کاری و آبخیزداری با این رویکرد انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد: طرح بوته‌کاری که امروز در شندآباد آغاز شد اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.