بیست و دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب که از روز پنجشنبه بیستم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سازمان منطقه ازاد اروند آغاز به کار کرده بود، شب گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، این جشنوراه با حضور داوران بین المللی از کشورهای اسپانیا، استرالیا و هلند و علاقه مندان به رشته ورزشی اسب سواری در فضای پر شور نشاط برگزار گردید.

در این جشنواره، شاخص هایی از قبیل قد، حرکات، گردن، سر، شانه، بدن و دست و پا، در اسب های شرکت کننده مورد اندازه گیری و ارزیابی قرار گرفت و مجموع امتیازات به دست آمده، شاخص نهایی مسابقه بود.

در این مسابقات، ۱۲۹ اسب شرکت کننده حضور یافت و جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند و هیات سوارکاری شهرستان آبادان برگزار شد.

در این جشنواره، کمیته اسب عرب اروپا، ایکاهو، مسئولیت نظارت بر کیفیت برگزاری را عهده دار بود.

کمیته ایکاهو، کشورهایی از اروپا و آسیا را در بر می گیرد که کشورهایی مانند قطر، کویت، امارات و ایران از نمایندگان قاره آسیا در این کمیته می باشند.

فدراسیون سوارکاری و کانون اسب اصیل عرب در ایران، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در کمیته ایکاهو هستند.

اسماعیل زمانی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند شامگاه جمعه در بازدید از بیست و دومین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب، جوایز کره مادیان یک سال تا سه سال این جشنواره را به نفرات اول تا سوم اهدا کرد.

وی به قدمت ٨٠ ساله صنعت پرورش اسب در آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل های منطقه، تصمیم گرفته شد تا هر ساله این جشنواره و دیگر مسابقات و جشنواره های مربوط به اسب در منطقه آزاد اروند برگزار شود.

زمانی افزود: پرورش اسب می تواند زمینه ای ورزشی و اقتصادی برای منطقه به حساب آید و سازمان منطقه ازاد اروند نیز در این خصوص مصمم است تا زمینه حضور سرمایه گذاران این حوزه را فراهم کند.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد اروند اظهار کرد: صنعت پرورش اسب از صنایع پر درآمد و پر بازده برای ظرفیت سازی اشتغال و به چرخه درآوردن مشاغل وابسته به آن است و سازمان نیز از این فرصت برای توسعه اقتصادی و فرهنگی جامعه هدف استفاده می کند.

وی با تاکید بر گسترش فضای شور و نشاط در منطقه آزاد اروند بیان کرد: ورزش می تواند علاوه بر توسعه روحیه نشاط و امید به زندگی در جامعه، منبع مهم اقتصاد جامعه باشد و این سازمان نیز برای نهادینه شدن اقتصاد ورزش در آبادان و خرمشهر برنامه ریزی می کند.

محمد علی نورانی رئیس هیات سوارکاری شهرستان آبادان نیز در این آیین با تجلیل از حمایت های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص برگزاری جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل عرب، اذعان کرد: نگاه بلند مدیر عامل به مقوله توسعه ورزش و گسترش فرهنگ اقتصادی آن، نقش به سزایی در به حرکت افتادن چرخه نگاه اقتصاد ورزشی در آبادان و خرمشهر، ایفا می کند.

وی اظهار داشت: دست اندرکاران هیات سوارکاری شهرستان نیز به سهم خود در این مسیر و در راستای آبادانی و توسعه اشتغال از ورزش به ویژه صنعت پرورش اسب، برای رونق اقتصادی مردم منطقه آزاد اروند برنامه ریزی می نمایند.



انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.