دادگستری خراسان رضوی با اتخاذ تصمیمات مناسب و پیگیری های مستمر موفق به رسیدگی به بیش از 60 هزار پرونده قضایی در سال 94 شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در جمع مسئولان قضایی و اداری دادگستری در مجتمع قضایی ولایت مشهد، اجرای قاطعانه احکام، تلاش در جهت کنترل ورودی پرونده‌ها به مجموعه قضایی، کاهش زمان رسیدگی به حد معقول و منطقی و کاهش موجودی پرونده‌ها را از جمله سیاست‌های برجسته دادگستری استان در سال 94 برشمرد.

حجتالاسلام علی مظفری گفت: این اقدامات در اثر نظارت و پیگیری مستمر و مؤثر واحدهای مسئول، اثربخش بوده و سبب تحولات بسیار خوبی از جمله در زمینه کاهش موجودی پرونده‌ها شده است؛ به نحوی که در این مدت علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها، توانستند بیش از 60 هزار پرونده نیز از آمار موجودی‌ها بکاهند که موفقیت بزرگی بود.

وی اجرای سیاست‌های پیشگیرانه را از دیگر اقدامات دادگستری استان در سال 94 برشمرد و گفت: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست قوه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، برنامه ریزی‌های خوبی انجام شد و موفقیت‌های متعدد نیز در سطح کشور به‌دست آمد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی برنامه‌محوری و حرکت براساس سیاست‌های معین و مدون را از مهمترین راهبردهای ستاد دادگستری استان در یک‌سال و نیم اخیر دانست و افزود: برهمین اساس بخشنامه‌های متعددی جهت ساماندهی به امور و جبران نقایص گذشته صادر و از تمامی مسئولان قضایی به‌ویژه رؤسای واحدهای قضایی و دادستان‌های سراسر استان به جد خواسته شد تا با تلاش مضاعف و روحیه جهادی اقدامات خود را با برنامه‌های ابلاغی تنظیم و همگام کنند.

مظفری تصریح کرد: با توجه به سیاستگذاری‌های انجام شده در زمینه خدمت‌رسانی حداکثری به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) از مسئولان حوزه‌های قضایی و ستادی می‌خواهیم که کارهای نیمه تمام در سال 94 را به انجام برسانند تا انشاء الله با تمام توان و بانشاط سال 95 را با هدف ترویج و بسط عدالت در جامعه آغاز کنیم.

انتهای پیام//

برچسب ها: دادگستری ، پرونده ، قضایی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.