جنرال ویلسون شوفنر سخنگوی ناتو در افغانستان گفته است که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در کشور در حالی نابود شدن است.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛روزنامه های چاپ امریکا گزارش داده اند که جنرال ویلسون شوفنر در یک نشست خبری در این کشور گفته است که نیروهای امنیتی افغان و سربازان خارجی مستقر در این کشور توانسته اند که فعالیت های جنگجویان داعش را به حداقل برساند.

آقای شوفنر افزوده که در حالی حاضر جنگجویان داعشی تنها در یک ولسوالی فعالیت دارد و تعداد آنان نیز اندک هستند.

پیش از این جنرال جان کیمپل فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفته بود که داعش در صدد آن است تا شهر جلال آباد ولایت ننگرهار را به پایگاه منطقۀ خود تبدیل کند.

بعد از گفته های کیمپل، مقام ها در وزارت داخله کشور اعلام کرده اند که نیروهای افغان مصمم به نابودی داعش در افغانستان هستند و این گروه در بین افغان ها جاه ندارد و از بین خواهند رفت.
صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت در یک نشست خبری قبلا در کابل گفته بود که شورای امنیت ملی افغانستان استراتژی مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را به هدف سرکوب این گروه به تصویب رسانده است.

در همین حال آقای شوفنر در نشست خبری گفته است که بیشتر اعضای گروه تروریستی داعش در افغانستان را جنگجویان پیشین طالبان پاکستانی تشکیل می دهند.
سخنگوی ناتو در افغانستان همچنان افزوده که بسیاری از جنگجویان طالبان پاکستانی در نتیجه عملیاتی که علیه شورشیان در پاکستان راه اندازی شده بود، به افغانستان آمده و عضو گروه داعش شده اند.

او می گوید که رفتار ناپسند و خشونت های بی رحمانه گروه داعش و عملیات نیروهای امنیتی کشور و سربازان خارجی در افغانستان باعث نابودی داعش شده است.

آقای شوفنر همزمان گفته است که ضعیف شدن گروه داعش به معنایی نادیده گرفتن این گروه در افغانستان نیست و باید عملیات بیشتر بالای مواضع آنان انجام شود.

صدیق صدیقی نیز می گوید که نیروهای امنیتی افغان تلاش کرده اند تا از نفوذ گروه داعش در افغانستان جلوگیری کنند و تا هنوز بسیاری از برنامه های این گروه را خنثی و متوقف کرده اند.

پیش از این شماری از کارشناسان در کشور نیز گفته بودند که گروه داعش در بین اقوام ساکن در افغانستان جایگاهی ندارد زیرا به گفته آنان شهروندان کشور از نوع فعالیت ها و کار کرد های این گروه خوشایند نیستند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، ناتو ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار