دومين گردهمایی ميثاق با شهدا امروز و با حضور وزير علوم ، تحقيقات و فناوری در يادمان شهدای هويزه برگزار شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وزير علوم ،تحقيقات و فناوري در اين گردهمايي گفت: در يک سال گذشته بيش از 500 کنگره بزرگداشت شهداي دانشجو در کشور برگزار شد . 

محمد فرهادي افزود: طرح راهيان نور به ويژه راهيان نور دانشگاهي از راهکارهاي ماندگاري فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است و يادمان هاي راهيان نور در هفت استان کشور از جمله کردستان، کرمانشاه، ايلام و خوزستان تاسيس شده است.

وي  گفت : برنامه هاي مختلفي از جمله انتشار زندگينامه شهدا در سطح دانشگاه ها و حوزه هاي فرهنگي در اين رابطه در حال انجام است و بسياري از مسئولان دانشگاههاي ما هم اکنون از رزمندگان دفاع مقدس هستند. 

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در دوران دفاع مقدس ، در جبهه هاي حق عليه باطل  علاوه بر حضور دانشجويان، کلاس هاي درس و تقويت بنيه علمي در اين مناطق برگزار مي شد و اکنون نيز بايد  برنامه هاي بازديد از يادمان ها توسط حوزه هاي دانشگاهي بايد گسترده تر برگزار شود.

فرهادي خاطرنشان کرد: شعار و هدف ما اين است که هر دانشجو در دوره تحصيل خود حداقل يک بار به اين يادمان ها رجوع کرده و درس بگيرد.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري شامگاه جمعه وارد منطقه آزاد اروند خوزستان شد و حضور در دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر و بازيديد از يادمان شهداي هويزه از جمله برنامه هاي وي بود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.