معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از بازرسی 165 مورد اماکن بین راهی خبر داد و گفت: 117 مورد تحت پوشش ما بوده که این آمار نشان می‌دهد بیش از 100درصد اماکن بین راهی مورد بازدید قرار گرفتند.

جنیدی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از آغاز مرحله اول بازرسی‌های تیم‌های بهداشتی از اول اسفندماه خبر داد و گفت: از اول اسفندماه تمام تیم‌های بهداشتی به صورت آماده باش هستند و طرح تشدید بهداشت محیط را در سطح دانشگاه علوم پزشکی ایران اجرا کردیم، همزمان برنامه یکسان‌سازی فعالیت‌های بازرسی با چهار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علوم پزشکی البرز آغاز شده و در غالب سامانه‌ 1490 در سراسر کشور و 190 در برخی حوزه‌ها پاسخگوی شکایات مردم هستند.

وی افزود: امسال سعی کردیم تمام افراد مسئول با فرم و خودروهای متحدالشکل دارای آرم برای بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی اماکن تفریحی، اماکن بین راهی و مراکز و اماکن عمومی فعالیت می‌کنند.

جنیدی آمار مختصری از بازدیدهای صورت گرفته ارائه داد و گفت: در 15 روز اول اسفند ماه تعداد 9 هزار و 641 مورد مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی بازرسی شده که تعداد کل مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی تحت پوشش ما 19 هزار و 336 مورد است. این آمارها نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از این مراکز در 15 روزه‌ی اول بازدید شده‌اند. از این میزان 196 مورد را به دلیل مسائل بهداشتی، مواد غذایی فاسد و  مکان نامناسب تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه معرفی و 73 مورد تعطیل شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: زمانی که مراکز دارای تخلف تعطیل می‌شوند همزمان به تعزیرات و دادگاه معرفی می‌‌شوند.

جنیدی ادامه داد: تعداد اماکن عمومی تحت پوشش این دانشگاه 10 هزار و 439 اماکن است که بیش از یک سوم آن یعنی سه هزار و 524 مورد را بازرسی کردیم و به 4300 مرکز کارت بهداشتی تعلق گرفت. از این تعداد اماکن عمومی 7 امکنه به دادگاه معرفی شدند.

وی از بازدید بیش از صددرصد از اماکن بین راهی خبر داد و بیان کرد: 165 مورد اماکن بین راهی بازدید شده که فقط 117 مورد از آن تحت پوشش ما بوده است. این بدان معنی است که بیش از 100 درصد از اماکن بین راهی تحت پوشش مورد بازرسی قرار گرفته‌اند البته از این تعداد یک مورد تعطیل و یک مورد به دادگاه معرفی شده و مابقی اماکن بین راهی مسائل بهداشتی را رعایت نکرده بودند؛ تذکر کارساز بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مراکز و اماکن معرفی شده به دادگاه 204 مورد از 13 هزار و 320 مورد اماکن بازرسی شده است که نشان می‌دهد شاهد یک تشدید در عملیات بازرسی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.